Windows XP óp een USB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0230

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd bezig met mijn USB, ik wil er net ff wat meer mee kunnen dan normaal dus heb ik hem bootable gemaakt, er staat nu Ubuntu op maar ik wil eigenlijk graag windows erop, ik zat te denken aan XP, die is redelijk klein (kan makkelijker nog kleiner met Nlite enzo) en kost niet veel RAm geheugen zodat hij ook op oudere PC goed kan draaien. Ik heb een USB 3.0 van 16GB en Ubuntu draait echt hééél erg snel erop, sneller dan mijn windows 7 op mijn HDD XD

Nu mijn vraag, hoe installeer je windows XP óp je USB zodat je hem als een soort dualboot kan gebruiken?

Alvast bedankt, gast0230
PS Ik zat te denken... Als mijn PC windows 7 draait kan ik niet zomaar de installatie van windows xp draaien.... Mar stel ik zou mijn HDD tijdelijk verwijderen en de USB en installatie CD erin stoppen, zou ik dan windows XP op mijn USB kunnen installeren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows xp kun je niet opstarten vanaf een usb stick maar je hebt wel zoiets op windows 8.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd dus ik weet niet of het goed werkt.

Elmo839 was net voor mij, de 1e en 3e link vertellen hoe je de windows installer op een usb stick zet dus daar heb je niks aan.
De 2e zou moeten werken volgens de site dus dat kun je proberen.

Bedankt!

Oké, bedankt! De 1e en 2e link zijn idd voor alleen de installer, de 2e werkt waarschijnlijk wel dus ik ga ermee aan de slag!

Helaas

De 2e link is een goede uitleg... Helaas weerkt het niet! Ik weet niet waardoor het komt maar hij pakt de USB niet bij het opstarten, hij werkt wel gewoon met Linux (Ubuntu, Lubuntu Feather Fedora enzovoorts...)

Iemand nog een andere manier, ik heb echt heel graag windows XP (of zelfs 7/8) op mijn USB dat werkt vel fijner!

Doei, gast0230

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan