Windows XP óp een USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0230

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Berichten
107
Hallo allemaal,

Ik had een klein vraagje, ik zat te denken... Het zou handig zijn om een besturingssysteem op een USB te hebben voor het geval dat... Nou zo gedaan, ff ubuntu gedownload erop gezet, klaar! Maar nu zat ik te denken: Waarom geen windows!

Nou, van alles geprobeerd van de meest irritante CMD commando's overgetikt enzo maar niks werkt... Nu bedacht ik dit:

1. stel ik heb op mijn laptop Windows XP staan.
2. Ik zet op 1 USB Ubuntu
3. Ik start de laptop op met Ubuntu
4. Ik stop mijn 2e USB er ook in
5. Ik formateer mijn USB naar de zelfde soort (FAT,NTFS) als mijn hdd
6. Ik Kopiër letterlijk mijn hele hardeschijf (dus met boot.ini enzo) naar mijn USB
7. Ik sluit mijn laptop af
8. haal de USB met Ubuntu eruit en start hem op met de andere USB...

Heb ik dan niet gewoon windows XP op mijn USB????

Het is maar een idee, maar werkt dit? Zo ja dan ga ik het nu direct doen, het is namelijk erg handig en de nieuwere versies van windows zijn mij iets te groot voor op een USB en de installer van windows XP ziet mijn USB niet als een bruikbaar opslagmeidum voor windows!

Groetjes, gast0230
PS USB is 3.0 16GB
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, ik ga ermee aan de slag, misschien dat het vandaa nog wel lukt, en anders maak ik er morgen wel even tijd voor, ik ben toch eerder uit dan normaal!
 
*Knip* ik bedoel geen installer op een USB, ik bedoel letterlijk Windows XP óp een USB!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat heb je er aan? Opstarten van HD is sneller en betrouwbaarder.
 
Is het zoals RogerS zegt niet handiger om het op de HD te zetten. Windows XP kan best draaien op een partitie van 8 gb.
 
I know, maar lijkt het je niet handig om windows XP gewoon op een USBtje te hebben? Lijkt me best wel handig voor op school, of bij het repareren van een andere computer! + waarom zou je een hd kopen als een USB van 8GB al genoeg is?
 
+ waarom zou je een hd kopen als een USB van 8GB al genoeg is

Ik bedoel meer dat je een partitie van 8 gb vrij maakt en er dan XP op installeert.
 
*Knip* ik bedoel geen installer op een USB, ik bedoel letterlijk Windows XP óp een USB!

@gast0230: Zou je willen letten op hoe je andere members aanspreekt? Zoals je nu deed is niet iets wat we willen zien op Helpmij.nl

Dank je wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, ik wilde alleen ff duidelijk zeggen wat ik bedoelde, ik heb al eens eerder rond gevraagd en dit is iets van de 20e keer dat ik die link toegsetuurd krijg ;)

Ik snap wat je bedoled met een partitie maken, maar ten eerste iwl ik je dat wel eens voor elkaar zien kregen op een windows 7 computer XD en daarnaast is een USB makkelijke romdat je hem mee kan nemen toch? Dan akn je hem niet alleen op je eigen maar ook andere (bijvoorbeeld school) computers gebruiken
 
Tja. Dat vermoedde ik dus al. Windows op een USB maakt het nog niet portable. Zeker XP is nogal afhankelijk van drivers en de onderliggende hardware. Wat je wilt gaat niet lukken.

Dat kan dus wel met Windows 8 Enterprise en een USB 3 stick.
 
Oke... Jammer... Had wel geinig geweest XD DZan maaropzoek naar een goede windows 8 versie ;)
 
Windows XP op een draagbaar medium installeren zal inderdaad nooit starten.
Ik kan je ook wel vertellen waarom.
Als je windows geheel zou kopieren, dan loop je tegen het probleem op dat er bestanden zijn die niet te kopieren zijn, zo is dat beveiligd.
Dus mis je wat bestanden.
Zou je windows xp op een usb stick installeren, dan start windows xp op na het installeren, deze zal direct een foutmelding geven, en alleen de windows map staat op de stick.
De map program files en document and settings ontbreken.

Dat alles heb je met open source besturingssystemen geen last van.
Je gaat je een hoop werk op je hals halen, en slagen zal je niet.

Mocht je het toch willen, kom je er achter dat je tools nodig hebt die je moet downloaden en installeren.
http://www.bouweenpc.nl/artikelen/windows-xp-op-usb

Er wordt gezegd dat je dan XP overal mee heen kan nemen en kan starten op elke computer.
Dat betekend dat xp op usb op alle hardware configuraties zal werken....
Is dat het allemaal waard, dat vele werk en al die gedownloade tools installeren, dan kan je dat proberen.

Als het gaat om de computer opstartbaar te houden als een systeem crached, kan je beter windows 2 keer op je hdd installeren op 2 partities.
Als het gaat om de computer op te starten als je schijf kaduk is, heb je ubuntu toch? dan zijn je bestanden niet meer te redden want dan is je harde schijf stuk.
Op mijn PC staat 5 keer windows 7.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan