Windows xp 64 installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testrijder

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hoi,

Ik heb een PC met onder andere een AMD 64 3500+.....
Nu heb ik begrepen dat deze machine sneller zou moeten zijn met windows XP 64 bit.
Mijn vraag: Is het aan te raden om over te stappen op deze versie? Moet ik andere drivers hebben voor al mijn hardware omdat het 64 bit is?

Bedankt

Heb hetzelfde probleem. Het moet inderdaad sneller zijn.

Ik denk dat het momenteel nog wat vroeg is, omdat er nog niet alle drivers voor beschikbaar zijn.

Waarom niet wat langer wachten op Vista 64 bit ?

'Sneller' is een groot woord. Applicaties die voor 64-bit-processoren lopen beter (logisch ook, als het besturingssysteem voor 32-bit is ontworpen, is het lastig om een 64-bit applicatie te draaien met de daarbij behorende voordelen), omdat het systeem ervoor geoptimaliseerd is. Het gaat dan om applicaties "die behoefte hebben aan grote geheugens en hoge floating point-prestaties voor bijvoorbeeld special effects voor films, 3D-animatie en technische en wetenschappelijke toepassingen" (citaat van de MS-site). Voor huis-tuin en keuken gebruik, zul je met XP 64 weinig voordelen ondervinden. Ik zou dus gewoon dat geld in je portemonnee houden, en lekker wachten op Vista.

Overigens is XP64 ook enkel in het Engels, Duits, Japans en Frans beschikbaar, wat wel een beetje aangeeft dat de 'gewone' gebruiker niet de doelgroep is.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor jullie reacties!
Ik wacht de komst van Vista wel af dan.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan