Windows XP aanmeld probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantheman

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
49
Beste Helpmijers,

Wanneer ik mijn pc opstart, krijg ik keurig het aanmeldscherm voor mij, met daarop de actieve gebruikers. Wanneer ik echter aanmeld, wordt ik automatisch weer afgemeld zonder dat ik op het bureaublad kom. Het 'uw gegevens worden geladen' verandert automatisch in 'uw gegevens worden opgeslagen' en je blijft in het blauwe scherm waar je een gebruiker kan kiezen.

Opstarten in veilige modus heeft geen heil geboden, net zo min als als administrator inloggen.

Wanneer ik windows wil repairen start ik de pc opnieuw op en start ik vanaf de cd, laat de windows installatie laden en druk vervolgens op 'r' om te repairen. Dan krijg ik de melding dat hij geen vaste stations kan vinden en moet ik de windows installatie afsluiten.

Iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb belangrijke data op de pc staan die er niet af mogen, een herinstallatie van xp is dus geen optie helaas...

Ik weet van het bestaan van de volgende pagina's af, maar deze hebben niet kunnen helpen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=415835
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=221571
http://support.microsoft.com/search/...=1043&res=20
http://support.microsoft.com/kb/314466/nl

HELPMIJ!

Groetjes,

Daan
 
Laatst bewerkt:
Het "kan" zijn dat er een virus op je pc staat.
Wat je kunt doen is deze cd downloaden en tijdens het opstarten in je pc doen.
Met dit programma kun je zonder dat je in windows zit op virus en spyware scannen.

Dr. Web

Veel suc6 en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Gijsbertvs
 
Daan, er zijn een paar zaken die je in de gaten moet houden:
1. Als Windows nog niet geactiveerd is én er is een probleem met de activatie-software in je XP, dan kun je nooit in je systeem komen (er komt overigens eerst een melding dat je moet activeren), want je wordt meteen afgemeld. Ik kan niet beoordelen of dat bij jou een issue is, maar volledigheidshalve gemeld, omdat ik tegen zoiets aanliep vorige week bij een XP pc van een klant.
2. Voor een reparatie-installatie van XP moet je een XP installatie-cd hebben die van hetzelfde SP (=Service Pack) niveau is als de XP die je wilt repareren.
Tevens zul je (indien bijv. een Raid-controller in gebruik of SATA-schijven) een driver voor de Raid- danwel SATA-controller mee moeten laden om je harde schijven te kunnen zien.
Zoek daarvoor hier op het forum en/of google op: nlite xp slipstream
om informatie te verkrijgen hoe je een XP installatie-cd kunt maken waar én het juiste Service Pack in geïntegreerd is én je ook de Raid- danwel SATA-controller driver.

Overigens ga ik ervan uit dat je de R optie pas gebruikt ná het eerste keuzescherm (je moet dus kiezen voor XP installeren, de End-User License Agreement doorlopen en die bevestigen met F8), en in het keuzemenu dat daarop volgt de R kiezen.
Kies je de R in het eerste scherm, dan wordt nl. de Herstelconsole gestart, vandaar...

Succes,

Tijs.
 
He Tijs,

Wat stom van die repair, die heb ik meteen geprobeerd. Ik zal het nogeens proberen. Ik run nu eerst de virusscanner die hierboven werd aangeraden.

Verder heeft het niks met een licentie te maken. Alles is correct geinstalleerd en geactiveerd!

Groetjes,

Daan
 
Hm ik ben nu bezig met nlite, alleen nu komt mijn andere computer helemaal niet meer op gang. Als ik opstart komt hij niet meer tot het blauwe scherm met de gebruikers, maar geeft een hele korte bluescreen en start vervolgens opnieuw op.
 
Hm ik ben nu bezig met nlite, alleen nu komt mijn andere computer helemaal niet meer op gang. Als ik opstart komt hij niet meer tot het blauwe scherm met de gebruikers, maar geeft een hele korte bluescreen en start vervolgens opnieuw op.

Daar moet je een nieuwe discussiedraad voor starten.

Tijs.
 
He Tijs,

Ik ben bezig SP3 te downloaden om deze via nlite op een nieuwe bootdisk te zetten, alleen kan ik geen drivers vinden voor de harddisk. De harddisk is een SATA harddrive: Maxtor 6L300r0. Kan ik gewoon een willekeurige SATA driver hebben?

Groetjes,

Daan
 
Het gaat niet om de SATA harddisk maar om de SATA controller die je gebruikt. Kijk dus op de website van je moederbord-fabrikant (als ik ervan uit kan gaan dat je SATA controller op je moederbord is geïntegreerd) voor controller-drivers die je kunt gebruiken voor die XP cd.
Zie ook in mijn vorige postings dat ik daar niet praat over harddisks maar over controllers.

Succes,

Tijs.
 
Oh dom van me.

De site van Maxtor is heel wazig, als je via support, downloads op een heel klein linkje voor drivers klikt krijg je dit. Onmogelijk dus.

Wat mij misschien kan helpen is dit:

Hi I also had a problem loading XP onto a sata hard drive, using a maxtor hdd and asus motherboard, I found when loading XP that you press F6 to load third party software eg (Si3112r.sys) and possible (Si112r) take a note of the numbers that it shows on your screen, do a search for these files from the cd which came with your motherboard, when found copy these onto a floppy disk, so when loading XP you use this floppy disk and in the end the motherboard will see the hhd and load XP. It worked for me. good luck. clive.
Afkomstig van Deze site

Ik ga dit maar eens proberen.

Bedankt voor de goede hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan