windows xp aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcavia

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
hoi,

ik heb een cd gekocht waar windows xp op staat. weet iemand hoe ik deze aansluit op mijn computer?

bedankt alvast

eeeuuuuhhhhhh
een cd gekocht ........
en hoe je die aansluit op je computer.
ik zou zeggen doe de cd in de cdspeler en bekijk wat er dan komt te staan......
of zeg ik nu iets doms :o

bedankt voor de reacties. maar dit is niet wat ik bedoel sorry het is misschien een beetje onduidelijke vraagstelling. ik weet hoe ik windows xp moet installeren.
ik heb 1 Ghz en 512 mb ram dus dat moet lukken. iemand enig idee?

Dus wat is je vraag dan precies?
Je geeft dit:
ik heb een cd gekocht waar windows xp op staat. weet iemand hoe ik deze aansluit op mijn computer?
in je eerste bericht aan. Nu geef je aan, dat je weet hoe je Windows kunt installeren. Ik zie op dit moment geen vraag meer.:confused:

ik heb op een website gelezen dat als je windows op je computter aansluit via een kabeltje dat je dan bestanden kan overzetten. als een soort netwerk. dat is uiteindelijk mijn bedoeling. maar ik weet nu niet hoe ik dat moet aansluiten. dus mijn vraag is gewoon: hoe (met welke kabeltjes enzo) sluit ik mijn windows aan zodat ik bestanden kan overzetten?

ik heb op een website gelezen dat als je windows op je computter aansluit via een kabeltje dat je dan bestanden kan overzetten. als een soort netwerk. dat is uiteindelijk mijn bedoeling. maar ik weet nu niet hoe ik dat moet aansluiten. dus mijn vraag is gewoon: hoe (met welke kabeltjes enzo) sluit ik mijn windows aan zodat ik bestanden kan overzetten?

Het is mogelijk om een netwerkomgeving te creeëren of een peer to peer verbinding. Hierdoor kunnen gemakkelijk bestanden worden overgedragen van de ene computer naar de andere computer.

Het is aan te raden om op een externe harde schijf een backup van alle bestanden en gegevens te maken.

Mijn vraag is daarom; heb je meerdere computers tot je beschikking?

Windows aansluiten via een kabel lijkt me sterk, het kan zijn dat het doormiddel van een externe harde schijf gaat.

pff het gaat er om dat ik mijn bestanden moet overzetten op een andere computer. deze computer ga ik opnieuw installeren namelijk met een nieuwe windows xp. maar ik heb geen externe harde schijf tot mijn beschikking dus probeer ik een netwerk op te stellen waarmee ik de bestanden eerst op de andere computter zet, dan hem opnieuw installeer en dan weer terugzet. mijn vraag is en blijft dus duidelijk: wie o wie heeft een duidelijke beschrijving ofzo hoe je een netwerk opzet om bestanden over te zetten. pfff wat een gedoe voordat ze je snappen geef gewoon een site ofzo waar een beschrijving staat

@kcavia
Je kunt wel pff zeggen maar jouw vraag is/was niet echt duidelijk.
Ik begrijp dat je op de computer windows XP opnieuw wilt installeren en dat je alle eigen gemaakte bestanden wilt bewaren.
Deze zou je dan tijdelijk op een andere computer willen zetten.
Dan kan heel makkelijk.........
In elke computer zit een netwerkkaart ??
Zo ja dan koop je een crosskabel en sluit deze aan op beide netwerkkaarten.
Nu kun je van de ene computer naar de andere computer bestanden overzetten.

Zoals Puppie zegt, op beide PC's WinXP, in iedere PC en netwerkkaart en een crosslinkkabel (zeer belangrikjk, een CROSS-link, GEEN patch-kabel). Installeer op beide PC's het protocol "Netbeui-protocol (ff zoeken met netb*.* op de windwons-XP CD, daar staat ergens een .txt met de duidelijke uitleg hoe je dit doet), bestanden delen op beide PC's en eveneens de te copieëren drive vrij geven voor delen (via rechts klikken op de drive-letter, en dan in 't Engels de twb "sharing and security", dus iets van beveiliging en delen) en verslepen maar.

Jan

aha!... dus de netwerkkabel die een netwerk aanlegt van pc naar pc via een router (wat ik heb) werkt niet direct van netwerkkaart naar netwerkkaart?? daar heb je een speciale kabel voor nodig? als dat zo is, is mijn probleem opgelost denk ik, dan moet ik gewoon morgen even zo'n kabeltje kopen.

bedankt voor jullie reacties en hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan