Windows XP activeer wizzard blijft op begin scherm hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkamphuis

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
7
mijn laptop begon zo ineens met "nog 6 dagen om windowsopnieuw te activeren' , als ik dit wilde doen kwam er een popup window met twee sleuteltjes en windows activeren, dit venster bleef helemaal blauw met twee icoontjes erop waar je niets mee kan doen, ik kon hem niet activeren, nu is mijn windows niet meer actief en kan ik iets meer met deze laptop, wie kan mij helpen? windows wasal geinstalleerd op mijn laptop toen ik hem kocht en heb het niet op CD staan.
 
en de recovery partitie van de laptop?
 
Activeer a.d.h.v. die licentiecode.

de wizzard die gestart wordt voor de activatie doet het niet, het blijft een blauw vlak met als hoofd twee sleuteltjes en "windows activeren" en verder gebeurt er niets er is ook niets om aan te klikken
 
Kijk even hier voor oplossingen die je kunnen helpen bij je activatie.

Succes,

Tijs.
 
Kijk even hier voor oplossingen die je kunnen helpen bij je activatie.

Succes,

Tijs.

Kan geen oplossing voor mijn probleem vinden, maar toch bedankt, heb een foto van het scherm gemaakt want voor de rest kan ik helemaal niets met de laptop.....
 

Bijlagen

  • DSC02310.jpg
    DSC02310.jpg
    119 KB · Weergaven: 89
  • DSC02311.jpg
    DSC02311.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 73
Download, pak alvast uit, en zet over op de laptop (met memory-stick bijv):
Dial-a-fix
Vink alles aan m.u.v. Adjust time/date en druk op Go.
Kijk of bij het registratie-proces dat Dial-a-fix dan voor je doet foutmeldingen ontstaan.
Het log-bestand is het 'brief'-teken naast het 'Hamertje'.

Is dit niet voldoende, klik dan op het 'Hamertje', en kies voor Repair permissions, en druk op Go.

Succes,

Tijs.
 
Download, pak alvast uit, en zet over op de laptop (met memory-stick bijv):
Dial-a-fix
Vink alles aan m.u.v. Adjust time/date en druk op Go.
Kijk of bij het registratie-proces dat Dial-a-fix dan voor je doet foutmeldingen ontstaan.
Het log-bestand is het 'brief'-teken naast het 'Hamertje'.

Is dit niet voldoende, klik dan op het 'Hamertje', en kies voor Repair permissions, en druk op Go.

Succes,

Tijs.

Hallo, duurde even, heb registry booster van Unibleu gedraaid en deze gaf aan 350 errors te hebben gevonden, deze heeft hij gerepareerd maar no steeds is er geen verbetering
 
Hallo, duurde even, heb registry booster van Unibleu gedraaid en deze gaf aan 350 errors te hebben gevonden, deze heeft hij gerepareerd maar no steeds is er geen verbetering

Waarom citeer je mijn tip, terwijl je iets anders uitvoert?
Mijn tip ging over Dial-a-fix, niet over Uniblue.

Tijs.
 
Download, pak alvast uit, en zet over op de laptop (met memory-stick bijv):
Dial-a-fix
Vink alles aan m.u.v. Adjust time/date en druk op Go.
Kijk of bij het registratie-proces dat Dial-a-fix dan voor je doet foutmeldingen ontstaan.
Het log-bestand is het 'brief'-teken naast het 'Hamertje'.

Is dit niet voldoende, klik dan op het 'Hamertje', en kies voor Repair permissions, en druk op Go.

Succes,

Tijs.

Hallo, heb Dail-a-fix gedraaid en uiteindelijk Repair permissions gedaan, maar er is nog geen verandering
 
Ok, probeer het volgende:
1. Leen bij iemand een XP installatiecd van de juiste taal en soort (dus bijv. Windows XP Home Nederlands).
2. Start op in Veilige modus (betekent na het BIOS scherm van de fabrikant herhaaldelijk op de F8 toets drukken totdat je een keuzemenu krijgt waar o.a. Veilige modus tussen staat).
Op de vraag of je systeemherstel wilt starten, antwoord negatief.
3. Kijk of de Windows XP installatiesoftware zich op de pc bevindt. Dat kun je doen door het volgende te doen:
Start -> Uitvoeren -> regedit
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
Kijk of in het rechter deelvenster een waarde staat die SourcePath heet, en kijk welke map daar staat vermeld. Schrijf dat op. [Het volledige pad naar de XP installatiesoftware is deze waarde, met als submap i386, dus bij mij staat SourcePath op D:\Install\WINXPHOMESP3\ , hetgeen betekent dat de installatiesoftware staat in de map D:\Install\WINXPHOMESP3\i386]
3. Kijk hier hoe je de activatie hopelijk weer in orde kan maken. Misschien het handigste als je dat even uitprint vanaf een andere computer.
Bij stap 7 van die instructie kun je dan voor de herinstallatie van het juiste WPA.DBL hopelijk gebruik maken van de map die je in stap 3 gevonden hebt. Anders zul je wellicht Microsoft moeten bellen op dat moment (hou de codes die op de sticker van je pc staan bij de hand als er gebeld moet worden).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan