Windows XP Boot fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max234

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Hallo,

Toen ik net mijn computer wilde aanzetten, liep hij bij het laadscherm van Windows vast.
Ik zie het blauwe balkje wel lopen maar dan opeens staat hij stil. Dan krijg ik op m'n scherm: NO SIGNAL INPUT en reboot de computer:confused:

Ik heb al eerder problemen gehad met het besturingssysteem, en steeds moest het verholpen worden met een herinstallatie. Herinstalleren doe ik liever niet want dan ben ik bestanden kwijt. Ik kan overgens wel in de safe mode komen als ik een vorig besturingssysteem gebruik, de safe mode van het huidige besturingssysteem werkt niet want als ik dat probeer herstart de computer ook. Ik zie nergens error's of foutmeldingen, chkdsk en fixboot al geprobeert, alleen fixmbr nog niet maar als ik dat probeer krijg ik een waarschuwing dat sectoren gewist kunnen worden:( Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Probeer is:
- computer uit
- hoofdschakelaar, indien aanwezig, achterop de voeding uit; anders: stekker uit het stopcontact
- hoofdschakelaartje op de monitor uit
- minuutje zo laten
- hoofdschakelaartje op de monitor aan
- stekker in stopcontact of hoofdschakelaar op voeding weer aan
- computer opstarten

bron:
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=32113

of kijk hier is:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=325127

Ik ga het even proberen, bedankt!:thumb:

Ik ga het even proberen, bedankt!:thumb:

Heeft niet gewerkt:( Nog iets, gisteravond kreeg ik van avg meldingen dat er iets niet in orde was met ctfmon.exe en nog een bestand die ik me even niet meer kan herinneneren. Daarna haperde de computer en keek ik in taakbeheer, bleek dat System idle process 100% CPU in beslag nam :shocked: ? Virus?

System Idle Process op 100% betekent juist dat er helemaal geen activiteit is die de processor belast.

Kijk maar wat het woord 'idle' betekent: Nietsdoend, werkeloos

Ik heb de discussiedraad niet gevolgd, maar 100% idle process tijd betekent dat de computer op dat moment het totaal niet druk heeft.

Tijs.

System Idle Process op 100% betekent juist dat er helemaal geen activiteit is die computertijd gebruikt.

Kijk maar wat het woord 'idle' betekent: Nietsdoend, werkeloos

Ik heb de discussiedraad niet gevolgd, maar 100% idle process tijd betekent dat de computer op dat moment het totaal niet druk heeft.

Tijs.

Nee maar ik zag onder in taakbeheer CPU Activity staan: 100% en toen keek ik bij processen en achter dat system idle stond 96% ofzo alles ging ook haperen.

run-msconfig-boot.ini
/basevideo
The /basevideo switch forces the system into standard 640x480 16-color VGA mode by using a video driver that is compatible with any video adapter. This switch permits the system to load if you select the wrong video resolution or the wrong refresh rate. Use this switch in conjunction with the /sos switch. If you install a new video driver, and it does not work correctly, you can select the Windows 2000 entry with this switch to start the computer and to change to a different driver.
lees dit hier ook even.
ff uitproberen!

Laatst bewerkt:
run-msconfig-boot.ini
/basevideo
The /basevideo switch forces the system into standard 640x480 16-color VGA mode by using a video driver that is compatible with any video adapter. This switch permits the system to load if you select the wrong video resolution or the wrong refresh rate. Use this switch in conjunction with the /sos switch. If you install a new video driver, and it does not work correctly, you can select the Windows 2000 entry with this switch to start the computer and to change to a different driver.
lees dit hier ook even.
ff uitproberen![/QUOTE

Maar dat No signal input verschijnt ook altijd als ik de computer uit zet? Is dat niet gewoon omdat hij herstart? Zal dat basevideo ff proberen bedankt.

hoe oud is je voeding?En wat is je vorig OS dat wél werkt in de safe mode?

Laatst bewerkt:
Computer is denk ik zown 1,5 jaar oud. Vorige OS Was ook XP.
Toen problemen gehad met AVG die systeembestanden verwijdert had. Uiteindelijk toch moeten herinstalleren (Windows)

Het vreemde is dat hij wel met een andere versie in safe mode start en met je huidige versie niet.Kun je met het vorig OS starten in safe mode met netwerkmogelijkheden?
Kijk ff hier en probeer dat 's.

Ik kan met de huidige Windows helemaal niet starten, geen Safe mode niks. Als ik het probeer zie ik dat de drivers worden geladen, dan komt er te staan load sptd.sys ( ofzoiets) press esc to cancel. Als ik Cancel word het scherm zwart en reboot ie. Als ik niet cancel ook....:(

Misschien is het toch het beste om gegevens te backuppen en windows opnieuw te installeren. Overweeg om windows 7 te installeren als je pc het aan kan.
Tip: slipstream service pack 3 als je xp installatie te lang vindt duren. Eventueel kan je een unattended xp cd maken.

Heb je DeamonTools of Alcohol120% o.i.d. geïnstalleerd?
Kijk ff hier ben die fout vaker tegengekomen en bleek ook om die software te gaan.Is een driver voor de virtuele device manager van bepaalde software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan