Windows XP boot niet(stopt halverwege)!

Status
Niet open voor verdere reacties.

complimenten

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Hallo, ik heb een probleem... Mijn W7 en WXP dualboot(windows 7 pro en xp home) werkt niet meer goed...

Ik had nl. vanuit XP gezien die op de J: schijf staan, die is na partitioneren met GParted 'opeens' op E: gaan springen...

Als ik in het bootmenu voor Windows 7 kies is er niks aan het handje, maar voor Microsoft Windows XP krijg ik opeens dat hij wel start(bootlogo en balk), maar als dat klaar is zie je natuurlijk een paar seconden zwart, waarna de muis hoort te verschijnen, maar dit gebeurt niet... Hij gaat opeens opnieuw opstarten!:eek:

Als ik nou veilige modus probeer, start hij wel... Hij komt verder... Ik zie zelfs de muis en de achtergrond van Veilige modus WinXP Build(nogwat) SP3 Veilige Modus...
Maar daarna komt het inlogscherm te verschijnen, ik zie alleen dat blauwe en middenin het WXP logo, ik kan alleen nog maar bewegen met de muis, maar na een minuut of wat wachten reboot hij WEER!:mad:

PS: Bij de Safe Mode selecteren in het bootmenu van XP stond eerst bij het selecteren: Windows XP Home Edition, nu na het selecteren van de veilige modus staat er Windows XP op E:!

Ik vond de verdeling oneerlijk, dus heb ik van mijn 191 GB grote dataschijf 2500 mb 'afgeplukt' dmv GParted en die aan de 8 GB grote XP bootschijf toegevoegd... Maar hij had opeens de schijfletter aangepast van J: naar E:(hij zei ook opeens dat hij hem naar links zou verplaatsen, zou het daar misschien aan liggen?)

Sorry voor de grote tekst, maar ik hoop dat ik snel weer kan booten in XP(W7 werkt nog wel, daar typ ik nu uit)...

Bvd,

Anne Jan

Maar hij had opeens de schijfletter aangepast van J: naar E:(hij zei ook opeens dat hij hem naar links zou verplaatsen, zou het daar misschien aan liggen?)

Ik zou dat denken doordat XP denkt dat hij op J: schijf staat,maar nu ineens op E:,
Is er geen manier om dat te veranderen???

Dat dacht ik dus ook, maar hij boot wel!(zelfs het logo) Ik heb dmv EasyBCD het bootmenu even geupdate, maar nu is het nog steeds even raar...

Hoi,
Als je naar de bijgevoegde plaatjes kijkt spreekt alles eigenlijk voor zich.
EasyBcdWin7.jpg
EasyBcdAddEntries.jpg
EasyBcdMBR.jpg
How To # 14 hier op 't forum.
Succes

Laatst bewerkt:
Ten eerste: Ik heb versie 2.0!

Ik had de 7 bootloader ook al met een toegevoegde XP!;)

Maar door die GParted denkt XP dat het op J: staat, terwijl die nu op E: staat met gevolg dat hij na het bootscreen opeens opnieuw start...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan