Windows XP Caldera dos??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0169

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Oke,
ik wil heel erg graag van vista af, heb schijf geformatteerd (sata), ik stop XP PRO erin.. en ik kom terecht in Caldera dos... Ik snap werkelijk niet hoe ik daar continu in terecht kom, maar ik kom er ook niet uit. Ik wil alleen maar XP installeren vanaf een bootcd. Met dezelfde cd is het al eens eerder perfect gelukt, waarom nu plots niet? :confused:
Ik heb in de bios als opstartvolgorde cd-floppy-hd-ethernet. Ook heb ik een floppy met de drivers voor mijn sata schijven, dus er hoort gewoon geen probleem te zijn in mijn ogen.
Ik ben hierdoor best gedupeerd en ik wil xp er zo snel mogelijk opzetten. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt

Correct, ik boot vanaf een xp cd. Ik heb er nog eentje, daarmee doet hij het wel, maar deze kan ongeveer 33 bestanden niet kopieeren waardoor ik windows alsnog niet kan opstarten. Van deze Xp cd ben ik positief dat hij het perfect hoort te doen, aangezien ik met dezelfde cd een andere pc perfect heb kunnen installeren zonder enige obstakels. :confused:
Ik ga wanneer ik thuis kom met een linux live cd proberen de hele partitie te verwijderen en opnieuw te maken, wie weet helpt dat, ik snap werkelijk niet waar caldera vandaan komt... Als iemand nog tips heeft....

Ik had zelf nog nooit van caldera gehoord :confused:
dos natuurlijk wel, maar daar heb ik zelf niet veel kennis van :P
want als ik caldera opzoek dan vind ik een aantal bergen...

Je zegt dat er 33 bestanden niet kunnen gekopierd worden en dat de cd wel nog heeft gewerkt voor op een andere pc xp te installeren maar hoelang is het al niet geleden dat je dat hebt gedaan?
cd's kunnen namelijk makkelijk verslijten door krassen enzo hé!

Ja ik zou dan ook eerst eens een live-cd van linux draaien.
De hele schijf formateren en dan eventueel terug partities maken
Dan nog een proberen te installeren

Ik heb via Gparted op de linux ubuntu live cd de boel geformatteerd en opnieuw geprobeert, maakte helaas geen verschil uit. Ik heb anderhalve maand geleden met dezelfde cd xp geinstalleerd. Maar goed, ik heb nu maar een illegaaltje ergens vandaan geplukt, en nu gaat alles goed :)
Ik denk dat het probleem nu opgelost is.. Maar ik blijf het echt vaag vinden... :confused:
Bedankt voor je reacties :D

Ik heb via Gparted op de linux ubuntu live cd de boel geformatteerd en opnieuw geprobeert, maakte helaas geen verschil uit. Ik heb anderhalve maand geleden met dezelfde cd xp geinstalleerd. Maar goed, ik heb nu maar een illegaaltje ergens vandaan geplukt, en nu gaat alles goed :)
Ik denk dat het probleem nu opgelost is.. Maar ik blijf het echt vaag vinden... :confused:
Bedankt voor je reacties :D

Je cd zal dan waarschijnlijk teveel bekrast geweest zijn...
jah een illegaalje is niet zo erg hé :P
zolang je dan nog je originele code blijft gebruiken :lol:
Ik ga niet zeggen dat ik zelf geen illegale sofware heb hoor :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan