Windows XP CD start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hello123456

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Ik heb hier een PC staan met Windows XP erop, maar hij is daar veel te traag voor.. Nu wil ik er Windows XP Lite op zetten (al getest met een laptop met ongeveer gelijke specs), alleen, mijn CD start niet :confused:

Ik heb deze CD al meerdere malen gebrand op een RW, en nu een keer op een CD-R omdat ik hem wel vaker nodig had, maar dat lijkt me niet het probleem gezien hij binnen in windows hem wel kan lezen...

Wel hoor ik dat hij de floppydrive controleert op floppy's, en gezien bootorder wisselen niet werkt (simpelweg omdat het niet te vinden is, heb alle opties in de bios bekeken...) zocht ik naar een mogelijkheid om er een floppy in te stoppen, die er vervolgens voor zorgt dat mijn CD alsnog start. Maar zoiets krijg ik niet gevonden...

Het gaat hier om Windows XP Professional SP2 Lite.

Iemand een idee?

Ik heb hier een PC staan met Windows XP erop, maar hij is daar veel te traag voor.. Nu wil ik er Windows XP Lite op zetten (al getest met een laptop met ongeveer gelijke specs), alleen, mijn CD start niet :confused:

Ik heb deze CD al meerdere malen gebrand op een RW, en nu een keer op een CD-R omdat ik hem wel vaker nodig had, maar dat lijkt me niet het probleem gezien hij binnen in windows hem wel kan lezen...

Wel hoor ik dat hij de floppydrive controleert op floppy's, en gezien bootorder wisselen niet werkt (simpelweg omdat het niet te vinden is, heb alle opties in de bios bekeken...) zocht ik naar een mogelijkheid om er een floppy in te stoppen, die er vervolgens voor zorgt dat mijn CD alsnog start. Maar zoiets krijg ik niet gevonden...

Het gaat hier om Windows XP Professional SP2 Lite.

Iemand een idee?

daarom ga ik ervanuit dat hij het via opstartdiskettes moet doen..

en gezien bootorder wisselen niet werkt (simpelweg omdat het niet te vinden is, heb alle opties in de bios bekeken...)

Ik ga er simpelweg vanuit, dat de boot-volgorde in de bios toch echt niet goed staat.
In ELKE bios kun je die aanpassen naar cd/dvd als eerste, anders zou je op die pc nooit een OS kunnen installeren;)

Tja, dat lijkt mij ook. Maar aangezien ie zegt dat ie overal gekeken heeft dacht ik dat het anders met opstartdiskettes wel zou lukken.

@ hello123456,

Waar heb je precies gekeken in je bios? welk type bios heb je? (award, phoenix enz.)

Het is een IBM bios. Waar ik heb gekeken? nou ben gweoon alles afgegaan, enigste waar ik achter kwam is dat zowel HD als CD-Speler IDE zijn, maar verder niets...

Ook geen overclock opties.
Vriend van me zegt dat ik misschien de BIOS maar eens moet flashen...

Ik weet niet hoe oud deze pc wel niet is, maar de specificaties zijn:
Intel Pentium 3
662 Mhz
128 MB Ram

Het is een IBM bios. Waar ik heb gekeken? nou ben gweoon alles afgegaan, enigste waar ik achter kwam is dat zowel HD als CD-Speler IDE zijn, maar verder niets...

Ook geen overclock opties.
Vriend van me zegt dat ik misschien de BIOS maar eens moet flashen...

Ik weet niet hoe oud deze pc wel niet is, maar de specificaties zijn:
Intel Pentium 3
662 Mhz
128 MB Ram

Oud beestje,
ik zou er wat ram bijsteken

Bootdiskette zou moeten werken, ware het niet dat ze WINNT.exe bij die XP Lite eruit hebben gesloopt, waardoor ik hem dus niet vanaf de floppy kan opstarten...

Is het misschien een optie om alle files op een USB-stick te zetten, en dan een WINNT.exe van een andere CD te rippen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan