Windows xp compleet aan de ***** naar sp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas90009

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
251
Ik heb een Laptop waar op staat Designed for Windows xp.
39 GB hardrive
p4 2,4 GHZ
224mb ram
onboard video kaart
Met windows xp Pro

Bouwjaar 2003

Het verhaal:
Ik kreeg een update van Service pack 3, ik ging die installeren.
(Toen was die zo snel)
Toen was die klaar opnieuw opstarten, en sinds dien is die zeer sloom (Vooral het opstarten en openen van programma's) Ik heb er niks op staan alleen security essentsials en een Wireless programma

Trouwens dit is wel raar want windows xp staat bij recommeded 128 mb hier kom ik ruim boven
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen ben je erg laat met het installeren van SP3, het pakket is al sinds 2008 uit.
Overigens zegt microsoft wel recommended 128mb, maar dit is het minimale waarop xp zich laat installeren.
Over het algemeen moet je minimaal 512mb ram hebben wilt xp lekker draaien, en 1gb als je wat meer dingen tegelijkertijd wilt doen.

Waar het op neer komt is dat je systeem te weinig werkgeheugen heeft om lekker te werken.
SP3 is een grote verzameling van updates waardoor je systeem een stuk veiliger maar ook veeleisender is geworden.
Daar komt bij dat je videokaart ook nog eens wat van je ram afsnoept.
Je laptop heeft waarschijnlijk 256mb ram waar je videokaart 32 van gebruikt.

Ik raad je aan om wat geheugen in je laptop bij te plaatsen, het is een investering die je meteen terugziet in de snelheid van de laptop.
 
Of gewoon een ander lichtgewicht besturingssysteem installeren ;)
http://www.xubuntu.org/ of de iets minder vragende lubuntu
Volgens mij ligt het niet zo speciaal aan de hardware, omdat de laptop "snel" heeft gewerkt. Zo ie zo kun je de onnodige rommel van de pc afhalen met ccleaner (cookies, geschiedenis, ook kun je het register scannen) Je kan via systeemherstel je pc terugzetten naar het punt voordat je SP3 heb geïnstalleerd (windows heeft zelf een herstelpunt gemaakt). Zonder SP3 ben je ook weer niet heel up to date daarom is het toch nog verstandig nog eens te kijken naar de 1e optie die ik gaf.
 
Laatst bewerkt:
Voldoende, niet ruim voldoende. Heb je mijn bericht wel gelezen?
 
Laatst bewerkt:
Minimum systeemvereisten zijn inderdaad 128MB RAM, dit is echter alleen voor pensionado's
die zeeën van tijd hebben (no offence) en alleen Kladblok gebruiken.. Uit ervaring is gebleken
dat een PC minimaal 512MB RAM nodigt heeft om redelijk vooruit te komen met XP SP3, het
best draait hij met minimaal 1GB RAM. Daarnaast is het ook nog eens van belang wat de
snelheid van het RAM-geheugen is.

Overigens, op de PC kan best Designed for XP staan.. XP is sinds 2003 zo onwijs veel veranderd
(lees updates, hotfixes, enz) die de systeemeisen langzaam opkrikken. De hardware is de laatste
paar jaren zoveel verbeterd dat jouw systeem gewoonweg te langzaam wordt om de meeste
hedendaagse software te draaien!

Je kunt voet bij stuk houden, maar dit is echt een hardware probleem. Het wordt tijd om je
pc te updaten of een nieuwe aan te schaffen!
 
Laatst bewerkt:
Op basis van je gegevens heb ik denk ik de perfecte oplossing voor je, een herinstallatie.

1. Bemachtig een XP cd zonder servicepack (dus de XP uit 2001).
2. Herinstalleer je systeem vanaf deze cd.
3. Schakel automatische updates uit!
4. Geniet van je razendsnelle (maar onveilige) systeem.

Het is kiezen tussen een onveilig servicepackloos maar snel systeem of het uitbreiden van je werkgeheugen.
Ik heb hier ook wel een laptop met slechts 256 mb ram, echter gebruik ik deze alleen om systemen vanaf afstand te bedienen.

256mb ram is te weinig om windows XP met zijn updates vloeiend te draaien.
Al sinds SP2 adviseert microsoft 512mb ram.
En met SP3 is dit niet anders.
 
Het lag aan microsoft security essentials me systeem ging elke keer crashen, nu heb ik het uitgeschakelt.
Nu heb ik nog een probleem: er is een proces in taakbeheer dat heet svhost deze loopt of tot 200 mb, ik kan deze uitschakelen, (Dan is die pretty snel)
Maar als ik naar msconfig staat staat die er niet bij (ook als die aanstaat), nou start ik de laptop op en start svhost.exe weer automatisch.
Is er een of andere truc om dit uit te zetten bij opstarten!
 
Laatst bewerkt:
Dat is een onderdeel van Windows XP, kan en moet je niet uitschakelen.
 
Svchost.exe is gewoon een systeembestand van Windows.
Svchost.exe zorgt ervoor dat er gedurende de start van je pc een lijst van services wordt samengesteld die moet worden geladen.
Een voorbeeld van zo"n service is de Automatische Update.
In de lijst processen van het Taakbeheer kan meerdere malen svchost.exe voorkomen, omdat er meerdere sessies van svchost.exe tegelijkertijd kunnen worden uitgevoerd.

Mocht je svchost kleiner willen maken dan zou je kunnen overwegen wat "onnodige" services uit te schakelen:
http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html
 
Svchost.exe is gewoon een systeembestand van Windows.
Svchost.exe zorgt ervoor dat er gedurende de start van je pc een lijst van services wordt samengesteld die moet worden geladen.
Een voorbeeld van zo"n service is de Automatische Update.
In de lijst processen van het Taakbeheer kan meerdere malen svchost.exe voorkomen, omdat er meerdere sessies van svchost.exe tegelijkertijd kunnen worden uitgevoerd.

Mocht je svchost kleiner willen maken dan zou je kunnen overwegen wat "onnodige" services uit te schakelen:
http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html
Zeer bedankt Mister fix it. Je hebt het gefixt! Vraag staat op opgelost
 
Om te beginnen ben je erg laat met het installeren van SP3, het pakket is al sinds 2008 uit.
Overigens zegt microsoft wel recommended 128mb, maar dit is het minimale waarop xp zich laat installeren.
Over het algemeen moet je minimaal 512mb ram hebben wilt xp lekker draaien, en 1gb als je wat meer dingen tegelijkertijd wilt doen.

Waar het op neer komt is dat je systeem te weinig werkgeheugen heeft om lekker te werken.
SP3 is een grote verzameling van updates waardoor je systeem een stuk veiliger maar ook veeleisender is geworden.
Daar komt bij dat je videokaart ook nog eens wat van je ram afsnoept.
Je laptop heeft waarschijnlijk 256mb ram waar je videokaart 32 van gebruikt.

Ik raad je aan om wat geheugen in je laptop bij te plaatsen, het is een investering die je meteen terugziet in de snelheid van de laptop.
Bedankt, het is gelukt een extra 512 mb kaartje nu heb ik 768 mb ram en hij loopt als een haas !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan