Windows XP Computer vast met extern bureaublad verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
als ik op mijn laptop extern bureaublad gebruik loopt de computer vast. het scherm dat op de computer zit aangesloten geeft beeld na een extern bureaublad valt het beeld weg en knippert het lampje op het scherm.
wat kan ik hier aan doen.
is erg iritand als ik dit op afstand gebruik.

Kijk eens na welke grafische instellingen je gebruikt voor grafische weergave in Extern Bureaublad (tabblad Weergave). Zet dat eens lager (bijv. op 16-bits kleuren).
Ook zou je kunnen experimenteren met Bitmapafbeeldingen in cache plaatsen in tabblad Gebruikerservaring.

Werkt dat niet, dan zou er op je pc wat aan de hand kunnen zijn. Kijk in Logboeken (eventvwr.exe) of je daar een foutmelding ziet m.b.t. Extern Bureaublad programma (=mstsc.exe) en post die hier.
Kijk in zowel logboek Toepassing en ook in Systeem.

Succes,

Tijs.

er staan wel fouten maar niks met mstsc.exe

het lijkt wel minder, na dat ik windows care uitgezet heb bij de opstart progs rechts onderin. dus start niet zelf op
maar toch nog af en toe vast. maar niet vaak.

Laatst bewerkt:
Loop 1. het programma echt vast, of wordt 2. (tijdelijk) de verbinding verbroken danwel komt geen verbinding tot stand? Is het laatste het geval, dan is het zinvol om te kijken naar de stabiliteit van de Internet-verbinding bij jou en op de andere lokatie.

Tijs.

nee het is 1
maar nu start de computer vanzelf opnieuw op wanneer ik extern bureaublad verbinding heb, dus na et invoeren van mijn wachtwoord.
de verbinding is gewoon intern.
ook extern als ik op een andere locatie zit zit de computer vast

Dus even samenvattend: Het maakt niet uit op welke computer je werkt: elke computer loopt vast zodra je een Externe Bureaublad-verbinding maakt met die ene computer.

Je zou daarmee haast het idee krijgen dat het probleem veroorzaakt wordt door de computer die je overneemt met Extern Bureaublad.

Ga eens met die overgenomen computer aan de slag. Zoek problemen, en los die op.
Kijk om te beginnen op die ene computer naar meldingen in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) en google op de getoonde foutmeldingen. Vooral het Systeem-logboek lijkt me hierin interessant, maar misschien staat in het Toepassing-logboek ook wat nuttigs dat een idee geeft wat er aan de hand is.

Tijs.

neeeee
lees dan voortaan ook goed!!!:(

de computer waarik op inlog. die loopt vast. en start nu opnieuw oop bij het verbinding met extern bureaublad

zeg: een voorbeeld: jij maakt verbinding met mijn compueter, en inloggen. dan slaat de computer vast. en kan ik alleen maar de reset knop indrukken,
de lampjes op de schermen knipperen, dus krijgt ook geen beeld.
zowel als op computer als op remote via extern bureaublad is eht beeld zwart.
maar de externe verbinding wordt dan verbroken, naa paaar sec.

[...]ook extern als ik op een andere locatie zit zit de computer vast

Wat bedoelde je dan hiermee?

Beter je eigen taalgebruik etc. aanpassen dan direct andere de schuld geven van eigen miscommunicatie, want ik begrijp je verhaal nog steeds niet, óók niet na je laatste 'verduidelijking'.

Liever had ik gehad dat je inhoudelijk had gereageerd op mijn opmerking dan een nieuw 'voorbeeld' te geven waar ik in ieder geval niets van begrijp.

Tijs.

Probeer eens een:
start -> Uitvoeren: sfc /scannow

je hebt je windows cd nodig.

Dit hersteld windowsbestanden naar hun originele staat, misschien dat je RDC software corrupt is geraakt.

@DNTIES

Zijn verhaal is inderdaad een beetje verwarrend, wat hij probeert te zeggen is:

Als hij verbinding met met zijn pc via RDP maakt, dan loopt de HOST vast, willekeurig aan welke pc hij als CLIENT gebruikt.
Zijn HOST moet hij dan met de resetknop een reboot geven.
In de HOST zit dus het probleem.

[...]In de HOST zit dus het probleem.

Dank voor je steunbetuiging.
Ik had dat ook al gedacht en geschreven (misschien met andere symptomen, namelijk dat de host de clients laat vastlopen), maar het idee is hetzelfde: Kijk de host-computer na, kijk niet op de client-computers voor de reden en oplossing van het probleem.
Dit omdat het probleem vanaf verschillende client-computers getriggerd schijnt te worden, en het is natuurlijk niet aannemelijk dat meerdere client-computers problemen zouden hebben die zorgen voor het getoonde gedrag.

Tijs.

Wat bedoelde je dan hiermee?

Beter je eigen taalgebruik etc. aanpassen dan direct andere de schuld geven van eigen miscommunicatie, want ik begrijp je verhaal nog steeds niet, óók niet na je laatste 'verduidelijking'.

Liever had ik gehad dat je inhoudelijk had gereageerd op mijn opmerking dan een nieuw 'voorbeeld' te geven waar ik in ieder geval niets van begrijp.

Tijs.

dat als ik niet intern bezig ben met extern bureaublad maar op een andere locatie. extern.
ik kan extern bureaublad in mijn eigen netwerk gebruiken maar ook via het internet
maar beide loopt dus die computer vast

@DNTIES

Zijn verhaal is inderdaad een beetje verwarrend, wat hij probeert te zeggen is:

Als hij verbinding met met zijn pc via RDP maakt, dan loopt de HOST vast, willekeurig aan welke pc hij als CLIENT gebruikt.
Zijn HOST moet hij dan met de resetknop een reboot geven.
In de HOST zit dus het probleem.

idd :)

[...]Je zou daarmee haast het idee krijgen dat het probleem veroorzaakt wordt door de computer die je overneemt met Extern Bureaublad.

Ga eens met die overgenomen computer aan de slag. Zoek problemen, en los die op.
Kijk om te beginnen op die ene computer naar meldingen in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) en google op de getoonde foutmeldingen. Vooral het Systeem-logboek lijkt me hierin interessant, maar misschien staat in het Toepassing-logboek ook wat nuttigs dat een idee geeft wat er aan de hand is.

Tijs.

Zie hierboven. Ik had dus al geschreven op de host-computer te kijken, alleen de symptomen had ik niet goed kunnen interpreteren o.b.v. de informatie van de topic-starter.

Tijs.

ik ben nu op mijn laptop. INTERN naar mijn pc met extern bureaublad. en ben nu bezig dit te plaatsen.
met extern bureaublad
ik heb al een paar keer eerder ingelogd. maar nog steeds niet vast.
het lijkt er op dat het nu weer goed werkt :thumb:

Laatst bewerkt:
nee. de computer ging nu weer vast. en deze keer weer niet met een reboot.:confused:
:confused:
leek wel iets langer te werken deze keer. met opnieuw nloggen

Probeer dit op de host-computer:
Download, pak in zijn geheel uit, en start dial-a-fix
Vink alles aan in het Registration center, en druk op Go

Kijk of het daarna beter werkt.

Succes,

Tijs.

ga ik doen, maar wat is dat ? wel veilig ?
en waarom moet alles aan!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan