Windows XP crasht en start opnieuw op tijdens opstartproces (geen hardwareprobleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxs

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2009
Berichten
5
Hoi,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, ik heb al wat gezocht op google en deze site maar kan niet echt een duidelijk anwoord vinden op at ik nou moet doen.

Het probleem is dat mijn pc (windows xp) elke keer tijdens het opstarten crasht en herstart. Dit doet hij (meestal, misschien niet altijd) na het kiezen van een gebruiker.
In veilige modus doet hij het tot nu toe wel, heb al een systeemherstel geprobeerd: werkt niet.
Ik weet al dat het geen hardwareprobleem is: we hebben zeg maar 2 windows naast elkaar heen geïnstalleerd (dus niet gewoon 2 gebruikers) en in de andere doet hij het nog wel.
Ik heb al automatisch opnieuw opstarten uitgezet en krijg dan het scherm dat ik als foto bijvoeg.
Ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen zonder heel windows opnieuw te installeren; ik weer bar weinig van computers dus ken ook niet veel moeilijke termen xD
Hopelijk alvast bedankt,
-Max
 

Bijlagen

  • crash.jpg
    crash.jpg
    76 KB · Weergaven: 26
Welkom op Helpmij.:)

Heb je NOD32 geïnstalleerd staan?
 
Google eens met amon.sys. Zo te zien heeft het te maken met NOD32.
 
Bedankt voor het welkom en de snelle reactie :)
Ik heb inderdaad NOD32 geïnstalleerd, daar ligt het dan waarschijnlijk aan. Ik heb hier iemand met exact dezelfde foutcode onderaan het scherm:
http://help.lockergnome.com/general/amon-sys-problem-solved--ftopict52737.html
Hij heeft het opgelost door simpelweg het bestand amon.sys te verwijderen.. Nu kan ik dat ook wel doen, maar is dat wel goed om te doen? Zou dat mijn probleem oplossen en gebeurt er dan verder niets met de computer? Advies plz.. (A)?:rolleyes:
 
Zou eerder NOD32 de-installeren en opnieuw opstarten. Kijken of je geen melding meer krijgt en dan NOD32 weer installeren. Amon heb je namelijk nodig om NOD32 goed te laten functioneren.
Amon = Anitvirus monitor.
 
bedankt ik ga het morgen proberen (ik ga nu niks doen met de pc als mijn vader er niet bij is)
Ik zal laten weten of het gelukt is!
- Max
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan