Windows XP + D-link Wireless Router (DIR 615) + Windows Vista = wil niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pygmalion

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Beste mensen,

Onlangs kocht ik een draadloze router en die heb ik geinstalleerd. Ik kan nu op pc (xp sp2) als op laptop (vista) op internet. Echter, deze twee herkennen elkaar niet. Vroeger, toen allebei nog met een draad verbonden waren op een router (van sitecom) konden ze elkaar zien (ik kon echter de printer op xp niet kunnen laten delen; vista kon die printer niet zien, wel de pc). Nu kan vista niet eens de andere pc zien, laat staan de printer. De printer is een HP PSC 1200.

Voor ik die laptop had, had ik een extra computer (xp) verbonden met die sitecom. De computers konden elkaar zien, de printers konden worden gedeeld. Toen kwam de laptop en viel de printersdelen uit, toen kwam de draadloze router en kunnen de laptop en de pc elkaar niet meer zien. Ik heb van alles geprobeerd maar niets lukt.

Alvast bedankt voor jullie hulp. ;)

[Voor het geval de vraag niet duidelijk is, hoe kan ik de laptop en de pc elkaar laten zien (want blijkbaar is dat nodig als je de printer wil delen) en hoe kan ik de printer delen]

Ik kan je het beste een Uitleg Netwerken laten zien. Kijk voor de volledigheid even naar alle handleidingen in Netwerken in onze sectie Tips en Handleidingen.

NB: je moet op die XP-machine een draadloos netwerk instellen en op de laptop de printer installeren. Maar dat staat in XP allemaal goed beschreven (Venster Netwerkverbindingen, linkerkolom (Draadloos) thuisnetwerk instellen.)

Ik kan je het beste een Uitleg Netwerken laten zien. Kijk voor de volledigheid even naar alle handleidingen in Netwerken in onze sectie Tips en Handleidingen.

NB: je moet op die XP-machine een draadloos netwerk instellen en op de laptop de printer installeren. Maar dat staat in XP allemaal goed beschreven (Venster Netwerkverbindingen, linkerkolom (Draadloos) thuisnetwerk instellen.)

Moet ik de printer per se geinstalleerd hebben op mijn laptop? Want volgens mij had ik dat niet gedaan met mijn oude computer en die kon op afstand printen.

Ik heb de handleidingen bekeken en niets fouts ontdekt in wat ik heb gedaan. Toch werkt het niet. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?

Je hebt nu een draarloze verbinding, je moet dan in het netwerk op je laptop kiezen voor "Een printer toevoegen". Als dat nodig is moet de driver voor de printer ook op de laptop geinstalleerd worden. Een andere oplossing weet ik niet.

Je hebt nu een draarloze verbinding, je moet dan in het netwerk op je laptop kiezen voor "Een printer toevoegen". Als dat nodig is moet de driver voor de printer ook op de laptop geinstalleerd worden. Een andere oplossing weet ik niet.

De printer kan ie dus ook niet zien. Ik typ het adres van de printer (\\computerwaaropdeprintergeinstallerdis\printernaam) en toch kan hij het niet vinden.

Heb het al opgelost. Het kwam door Kaspersky, ik dacht eerst dat ik de firewalls uitgeschakeld had enzo maar Kaspersky zat blijkbaar nog in de weg. Alleen wat nu het probleem is, is dat je inlognaam en wachtwoord moet hebben om je aan te melden op laptop, dus als ik op xp zit en dan network places -> notebook doe, kan ik er niet op, de andere richting wel. Weten jullie hoe ik dat op kan lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan