Windows XP - Data behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, ik ben in elk geval heel veel geholpen. Hartelijk bedankt. Heb er vertrouwen in dat het gaat lukken.

Nu heb ik nog 1 vraag. Kan ik mijn XP-cdrom (orginele cd, geen kopie) gebruiken om bij hem XP er opnieuw op te zetten? Zegt windows bij het registen dan niet dat er al een windows is met dat Serienummer (mijn systeem)?

Dat was de laatste vraag.

Dat weet ik niet precies of dat zo is? Je zou verwachten van wel.
Heeft hij geen "eigen" xp cd?
Ik heb het bij bij "anders" opgelost en daar dus geen ervaringen mee .

Je kunt de cd van windows gewoon gebruiken. Maar vul dan zijn serienummer in, niet de jouwe.Vul je jouw nummer in dan ben je illegaal bezig en je kunt hem niet activeren omdat dat al gebeurd is bij jouzelf.

Is zo´n serienr. dan niet cd-gebonden? Dus hij zegt niet als ik mijn cd gebruik en zijn nummer dat het ingevoerde nr. niet juist is?

@petje

Ik heb zo'n ding van Medion.
zit een windows home cd bij (recovery)
PC was al geinstalleerd bij aankoop.
Kan ik bij opnieuw instaleren die toch gewoon registreren?

Ik heb namelijk nergens op die cd een code kunne vinden.

De winXP cd is niet serienummer gebonden. Dus je klunt in principe elk nummer gebruiken.

Als het goed is staat er achterop je Medion een serienummer of ergens anders op je comp.Het is een sticker van windows als het goed is.

Geplaatst door petje11

Als het goed is staat er achterop je Medion een serienummer of ergens anders op je comp.Het is een sticker van windows als het goed is.

klopt.
Heb ik nooit geweten dat die sticker daar zat :o

Mijn vorig systeem was een windows98 kast en daar had ik een boekje bij waar die key op stond.
dat boekje zat er hier niet bij.

Ik heb nog 1 vraag. (sorry). Nadat zijn schijf is geformateerd en xp staat daar opnieuw op, dan kan ik die HD toch gewoon weer als 2e HD aan mijn systeem hangen om de data weer terug te zetten?

Die hoeft toch niet persé in zijn systeem?

nee natuurlijk niet.

Beide systemen kunnen dan opstarten en je kunt van beide systemem dan bestanden heen en weer zetten.

Als het de eerste keer niet doet dan moet je dus de HH omwisselen omdat hij dan probeert te starten van de verkeerde HD.
Of in de bios de start volgorde omdraaien, kan ook.

en....eh.....vragen staat vrij.... dat behoeft geen sorry

Ok duidelijk. Bedankt. Wat voor een melding krijg je trouwens als je de verkeerde HD als als opstart-schijf hebt?

Zit te denken... weet ik eigenlijk niet meer.
Ik geloof dat hij dan gewoon niet wil opstarten.

Dat antwoord kan jij MIJ misschien wel geven over een tijdje :p

Hahaha. Ik ga het gaan proberen en zal nog even laten weten hoe het is gegaan.

Groeten,

Sam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan