Windows xp dawloden probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

engin12344

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
hallo
dit is mijn probleem ik wil graag xp op mijn pc maar ik heb windows vista ik wil xp en van mijn broer hep de xp cd ge krijgen
en ik krijg deze error help aub

A probleem has been detect and windows has been shutdown to prenwnt damge if thisis the first time you computer romave any neiwe installen hard drivers or hard driver contarleero check you
hard drivers rum chkd5k/f to click for hard drivers compriator and then restart you computer
***stop:0x0000007b(0xf78d2524.0x0000034,0x000000,0xooooo.

help plz soory dat ik niet te dudelijk ben met schrijven soory

xp

oke maar waar kan ik die drivers dawloden :( en ik heb gekijken op die site
ik heb volngs mij seta ja

Tja, ik weet niet welke pc je hebt. Merk en type.

Je hebt ook een geldige licentie? Je kan namelijk niet dezelfde code gebruiken als je broer.

Laatst bewerkt:
merk

oke info van mij pc
amenvatting

Fabrikant ACER
Productnaam Aspire M5640/M3640
Besturingssysteem Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Chipset NVIDIA MCP73
Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Systeemgeheugen
4 GB
Harde schijf 1 WDC WD64 00AAKS-22A7B SCSI Disk Device, 596,17 GB
CD/DVD-station 1 HL-DT-ST DVDRAM_GH15N SCSI CdRom Device
CD/DVD-station 2 HP CD-Writer+ 8200a ATA Device
Video NVIDIA GeForce 8600GS
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1792 MB
Audio USB-audioapparaat
Realtek High Definition Audio
NVIDIA HDMI Audio Device
Ethernetkaart 1 NVIDIA nForce Networking Controller
Seriële poort Ingeschakeld

UUID 00020003000400050006000700080009
Serienummer 000000000

B en BIOS

Motherboard Information
Fabrikant ACER
Modelnaam MB Aspire M5640/M3640
Serienummer 000000000

Informatie systeem-BIOS

BIOS-fabrikant American Megatrends Inc.
BIOS-versie R01-B2
BIOS-releasedatum 05/23/2008
BIOS-geheugengrootte 1 MB
Processor

Processornaam Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Bussnelheid 1068 MHz
Oplopend B
Externe klok 267 MHz
Dubbele Kern Enabled
L1 cache Data Cache 32 KB x 4
Execution Trace Cache 32 KB x 4
L2 cache 4 MB

Er zijn GEEN drivers voor jou pc voor XP. Dus lekker bij Vista blijven!

Ik doe normaal... Zal het je laten zien. Moment, zal ff de link zoeken.

De link:

http://www.acer.nl/acer/service.do?...ctx1g.c2att92=286&ctx1.att21k=1&CRC=187756396

Kan zijn dat je zelf nog even op zoek moet naar het juiste type. Kan je in de lijsten aangeven. Desktop --> Aspire --> M5640

En klik dan in de keuzelijst eens drivers voor xp aan, maakt niet uit welke. Je krijgt geen resultaten ergo ze zijn er niet.

Laatst bewerkt:
Eey vriend

Die staat er man tnx maar moet ik die noe allemaal gaan dawldoen die drivers :d:)

Sorry?

Volgens mij kijk je niet goed. Er zijn geen drivers voor XP voor jou pc.

Kijk maar in de lijst van besturingssytemen. Alleen Vista drivers zijn beschikbaar. Selecteer je xp dan zie je dat er geen drivers zijn.

Er zijn (zover ik kan zien) wel werkende drivers voor XP, maar ze staan niet op de website van Acer. Ik ga even ervan uit dat je XP 32-bit wilt installeren (dus niet de 64-bit versie).

Wél raad ik je aan om een 2de harddisk te kopen en die te plaatsen (de orginele verwijderen), zodat je makkelijk terugkunt naar Vista mocht het niet lukken, want garanties dat het gaat werken kan ik je niet geven.

Probeer deze link en deze link

Met WinRar de ingebouwde archieven uitpakken.
De SATA-driver die je dan van floppy moet laden bij de installatie of (bijv. met nLite) moet integreren in de XP Cd staan resp.:
in submap nv_nf_xp32-15.15(www.station-drivers.com)\32bit\IDE\WinXP\sataraid
in submap nforce_winxp_16.08_international_whql\IDE\WinXP\sataraid

waarbij de eerste driver versie 10.3.0.21 is en de tweede driver versie 10.1.0.20 is.
Integreer ook meteen Sp3 voor XP. Dat kun je ook met nLite doen.

Overigens staat de manier van aanspreken van de helpers hier op het forum mij niet aan: Officiële XP drivers van de fabrikant zijn er niet, Lita112 heeft dus gelijk.
Bovendien heb je met bovengenoemde drivers de andere benodigde drivers nog niet bij elkaar, alhoewel misschien de Ethernet-drivers (voor de netwerkkaart) die in bovenstaande archieven staan zouden kunnen werken.
Voor je videokaart zul je zowiezo een aparte driver moeten downloaden, bijv. deze.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
engin

alls ik eerlijk moet zijn snap ik nu nikst bij naa
ik zit nu wel die bestanden en die proggrama te dawloden

Lijkt het je niet verstandig dit te laten doen door iemand die er iets meer van begrijpt?

En inderdaad, een neiwue harde schijf aanschaffen en die voor XP gebruiken is een goed plan. Dan houdt je de oude tenminste intact voor het geval het toch mis gaat.

@dnties,

Thanks voor de bijval!

ey

ik wil graag gewoon vista weg en gewoon xp
ik snap het wel maar alls die bestanden klaar dan ga effe kijken of kuunt u ook op msn helpen mag eigelijk niet :confused:

Nee inderdaad, daar begin ik niet aan.

Maar jij zegt dat je het begrijpt, wat zijn dan de stappen die je nu moet gaan uitvoeren?

En dat bedoel ik niet gemeen ofzo, maar puur omdat ik het idee heb dat je dit nog wel eens flink kan gaan tegenvallen.

ja ik ben wel bezig met dawloden maar daarlijk wel ik graag hulp wat je mmet die bestanden moet doen en waar verplaatsen Dan snap ik het wel
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan