Windows XP downgraden naar Home Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

HDS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een oude XP Pro sp1 om de computer staan. Bij aanschaf laptop home edition sp2 gehad. Nu wil ik op computer XP Pro verwijderen en Home Edition installeren. Echter, bij mijn poging om home edition in de computer en kreeg een foutmelding (ik dacht het volgende) c/system32 blabla. Ik dacht direct met de Home Edition de XP Pro te verwijderen. Niet dus....

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit XP Pro delete en home edition kan installeren?

Thnx
 
Begrijp je niet

Je kunt jou versie van XP home niet op een andere PC installeren.
Daarnaast zou het best eens een aangepaste OEM versie kunnen zijn.

Je kunt wel op die oude SP2 installeren.

Dus zeg het maar.

Eric.:thumb:
 
En wat heeft dat voor een voordeel dan ?

Maar je leeg maken, ik doe dit met active@killdisk (www.killdisk.com).
Wanneer je dit draait wordt je HD volledig gewist en staat er niets meer op, daarna kun je booten met de WinXP Home cd en die versie installeren.

Maak van tevoren dus wel een backup van belangrijke data !!
 
Hoezo kan ik dat niet installeren? Alles startte normaal op en ik had productcode ingevoerd etc. etc. En bij het opnieuw opstarten kreeg ik dus blauw beeld met die melding system 32. Er staat welliswaar wel op de cd dat het alleen geschikt is voor Medion producten, maar ik geloof dat niet.

De xp pro die ik heb bezorgd mij alleen maar problemen. Ik kreeg ineens een melding dat toegang is geweigerd naar c:/d.exe (popup dos prompt). Heb geprobeerd SP2 te installeren, maar dan crasht de boel en krijg je een melding dat die pc niet goed kan functioneren. Ik wilde namelijk Mediaplayer 11 installeren. Kreeg een melding dat dat niet ging "is niet mogelijk oude versie xp".

Nu is die pc weer zooooooo traag. terwijl ik alles 2 weken geleden heb geformatteerd. Het begint me aardig de keel uit te hangen. Limewire de je 1000 keer moet afsluiten en vanzelf weer aangaat etc. Heel raar allemaal.

Heeft iemand dan suggesties hoe dat ding weer NORMAAL kan werken :D Heb namelijk geen zin om een nieuwe XP in de winkel aan te moeten schaffen...

Suggesties?
 
En geen last van virussen, spyware of dergelijk ?

Als er bij staat dat die versie alleen voor medion is, neem dat dan maar aan. In dat geval zijn er medion drivers op de cd gebakken, die tegelijk met windows geïnstalleerd worden. Niet echt goed voor een andere pc dus.

Dus ik zou zeggen eerst je HD helemaal leeg maken (met killdisk bijv.) en dan XP pro opnieuw installeren. Antivirus, Firewall, anti-spyware en SpywareBlaster (Javacool software) installeren. En je windows helemaal updaten.
En uiteraard de drivers/software die je nodig hebt installeren.
 
Even kort.

Bill Gates heeft verschillende trucjes bedacht om te voorkomen dat je met een exemplaar van XP verschillende computers kunt laten draaien.

Dus als je dat wel doet dan is dat niet legaal en zul je een andere site moeten bezoeken om er achter te komen hoe dat gaat.

Maar als je XP SP1 legaal is kun je die gewoon opnieuw installeren. Wel eerst je schijf schoon maken met dit.

Je kunt daarna weer gewoon registreren, want Bill kan zien dat het de zelfde PC is.

Daarom zal hij je ook vragen opnieuw te registreren als je er een andere video kaart in zet. Hij houdt bij wat de hardware fingerprint is van jou PC.

Groetjes,

Eric.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan