Windows XP en Acer monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayab

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Kan het zijn dat mijn Windows XP home versie mijn monitor Acer AL 1912 niet ondersteund?
Telkens als ik de computer opstart staat het beeld helamaal rechts met links een zwarte balk. pas na vele malen drukken op resetknop op de monitor schiet het beeld op de juiste plek.
Via via heb ik enkele bestanden gedownload die eindigen op .icm. Geen idee wat ik hiermee moet.
Iemand enig idee voor herstelbestand/besturingsbestanden etc??

Mayab

Ga naar de eigenschappen van je beeldscherm, dan vervolgens naar ->tabblad instellingen->tabblad beeldscherm->knop eigenschappen->tabblad stuurprogramma's->knop stuurprogramma bijwereken-> daar de stappen volgen en ik wil zelf kiezen (geavanceerd) kiezen, dan laten zoeken op de locatie waar je het *.icm bestand hebt neergezet.

heeft helaas niet gewerkt Maestro.
Nu heb ik weer het advies om van mijn videokaart Nvidia de laatste besturingsbestanden moet downloaden.
Heb ik inmiddels gevonden en ga ik later uitproberen. (zit op m'n werk)

weet je wat vreemd is: dat Windows meldt dat "deze versie van Windows XP de
Acer AL1912 niet ondersteund".
Vreemd want wat heeft windows hier nou mee te maken?

in elk geval bedankt voor je advies.:thumb:

Mayab

Heb alles gedaan zoals jij me geadviseerd hebt.
Dus nu staat als stuurprog de Acer stuurprog geinstalleerd.
Maar het beeld blijft echter rechts uit de flank inkomen bij opstarten.

Voor mijn Nvidia kaart heb ik een 81.95 forceware winxp2k international.exe gedownload, omdat volgens anderen het aan de videokaart ligt.

Mayab

In je andere topic had ik al een antwoord gegeven, weet niet waarom je een kleur bestand als driver ziet.:confused:

ICM = Windows Color Matching Control Used to define color matching profiles for printers and monitors.

Goed Lange Pier,
ik stop wel in deze topic.
Maar je ziet hoe verschillend de antwoorden kunnen zijn.
En als leek wil ik toch graag iets opgelost zien, vooral omdat de leverancier(lees winkel) verder weinig zinvolle hulp geeft, behalve: we sturen alles wel naar de fabriek, dan ben je 'm 4 weken kwijt."
Mocht het niet lukken via deze forums(s) met hulp van goedwillende en kundige medegebruikers, dan wordt het rechtsbijstand., niet waar.

Maar eh, het probleem is dus niet opgelost.

mayab:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan