windows xp en c schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
ik hoop dat ik dit plaats op de goede plek.
Ik heb windows xp en krijg opeens de melding dat de c schijf bijna vol is. Ook kreeg ik een tijdje terug de melding dat ik de schijf moest opruimen. Zo gedaan maar bv webclient/pubisher tijdelijke bestanden wil niet weg.

Hoe krijg iknu meer ruimte op de c schijf?
En wat misschien raar is op de d schijf is meer gb aan capaciteit dan op de c, of is dit normaal.
Tevens staan foto's en documenten allemaal op de d schijf, dus hoe komt c nou zo vol en hoe kan ik dit legen. (schijfopruiming dus al gedaan).

oh ja, kreeg de melding er is onvoldoende virtueel geheugen, wat is dat?

bedankt!

misschien als er geen belangrijke bestanden staan formateren. MAAR NIET DOEN ALS WINDOWS OP SCHIJF C STAAT!!!!

ik hoop dat ik dit plaats op de goede plek.
Ik heb windows xp en krijg opeens de melding dat de c schijf bijna vol is. Ook kreeg ik een tijdje terug de melding dat ik de schijf moest opruimen. Zo gedaan maar bv webclient/pubisher tijdelijke bestanden wil niet weg.

Hoe krijg iknu meer ruimte op de c schijf?
En wat misschien raar is op de d schijf is meer gb aan capaciteit dan op de c, of is dit normaal.
Tevens staan foto's en documenten allemaal op de d schijf, dus hoe komt c nou zo vol en hoe kan ik dit legen. (schijfopruiming dus al gedaan).

oh ja, kreeg de melding er is onvoldoende virtueel geheugen, wat is dat?

bedankt!

Zijn het 2 verschillende partities op 1 fysieke schijf of 2 losse schijven?
Virtueel gegeheugen is een stukje dat op je harde schijf wordt gebruikt alszijnde fysiek geheugen. De veelgevraagde informatie wordt in je virtuele geheugen opgeslagen en weer opgevraagd.
Dit wordt veel gebruikt als je systeem weinig fysieke geheugen bezit. Dit bestand kan je ook op een andere partitie laten plaatsen op een niet windows partitie, dit kan een hoop schelen.
Je kan proberen de tmp mappen in de veilige modus te legen.
Advies, installeer de gebruikte software ook op een niet windows partitie. Dit houdt vervuiling van je windowspartitie beter onder controle.
Laat je windows partitie eens flink defragmenteren met bijvoorbeeld defraggler.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan