windows xp en formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

miranda1973

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Wil windows er graag opnieuw opzetten, maar het lukt me niet om te formatteren,
heb al van alles geprobeerd, maar het lukt niet, ook al vanaf de cd, maar ik krijg die vraag niet eens, hij gaat gelijk door naar de setup

hoop dat er iemand is die mij wil en kan helpen...

groetjes Miranda

Je moet ook in die setup zijn, daar kun je ook formateren, niet de partitie weghalen, dan heb je de windows installatie NIET op de C:.

als ik dan in die setup ben , waar moet ik dan formatteren, kom wel in het gedeelte van partities weghalen, maar die partitie die ik wil formatteren die kan niet weggehaald worden,

ik snap niet zo goed wat ik moet doen, heb xp opnieuw geinstalleerd, maar over die andere heen, dat was niet de bedoeling, nu wil ik ook graag alles schoon hebben....

Je moet in de setup GEEN partities weghalen. De setup geeft een lijst met aanwezige partities en één daarvan ( C:/ ) moet je selecteren als de partitie waar je XP op wilt installeren. Dan wordt nog gevraagt of je wilt formateren en hoe. Kies voor [snel formateren], dat volstaat.

Je hebt gelijk, je kunt wel de installatie weghalen, maar dan blijven de documents and settings mappen bestaan, en alle andere ook, uitgezonderd de windows map.

Wel kun je met fdisk vanaf een 98se oem opstartdiskette die non dos partitie weghalen, een nieuwe aan maken, en dan met de XP cd opstarten en die partitie formateren in NTFS.

Hier kun je image van zo'n floppy downloaden.

Confictius zei:
Je moet in de setup GEEN partities weghalen. De setup geeft een lijst met aanwezige partities en één daarvan ( C:/ ) moet je selecteren als de partitie waar je XP op wilt installeren. Dan wordt nog gevraagt of je wilt formateren en hoe. Kies voor [snel formateren], dat volstaat.

Dat geeft hij alleen aan indien er niet voldoende ruimte is, dan moet je hem formateren.

Dat geeft hij alleen aan indien er niet voldoende ruimte is, dan moet je hem formateren.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, al kan ik me vergissen. Wat als de ene partitie wel en de andere partitie niet voldoende vrije ruimte heeft? Gaat die vlieger dan alleen op voor de partitie zonder vrije ruimte?

Confictius zei:
Dat ben ik niet helemaal met je eens, al kan ik me vergissen. Wat als de ene partitie wel en de andere partitie niet voldoende vrije ruimte heeft? Gaat die vlieger dan alleen op voor de partitie zonder vrije ruimte?

Had het even geprobeerd op een schijf met ruimte, daar gaat hij gelijk installeren, in een andere windowsmap naam, die je kunt veranderen, en op een kleinere, ook met een windows versie er al op, moest hij eerst formateren, omdat er te weinig ruimte had, dus ja, je vergist je:D

Wist het ook niet meer, daarom duurde het ook zo lang, most 't effe zeker weten.:cool:

TS, hoe had je het gedaan?

weet ik niet meer, heb de cd er een paar keer ingehad, totdat ik wel in een keer de vraag kreeg om te formatteren, dus het is gelukt, maar hoe??

groetjes miranda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan