windows xp en inloggen op windows 2000 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritchie

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ik krijg als ik probeer in te loggen op onze windows 2000 server met mijn windows xp machine de volgende meldingen:
de 1ste

Windows kan de serverkopie van uw zwervend profiel niet vinden en probeert nu u aan te melden met uw lokale profiel. Wijzigingen in het profiel zullen niet naar de server worden gekopieerd wanneer u zich afmeldt. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door netwerkproblemen of onvoldoende beveiligingsrechten. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Detail: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

en gelijk daarna de 2de

Kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt.

Dit is vervelend want elke keer als ik instel is hij het de volgende keer vergeten.

Moet ik nu op de server zoeken of binnen XP???

Dat wil zeggen dat je een "roaming profile" hebt. De map met alle instellingen van de gebruiken is dus niet bewaard op de lokale HD, zoals het standaard is, maar op de server.
Nu kan hij het pad niet vinden naar deze map om al uw instellingen te downloaden. Dit kan veel oorzaken hebben natuurlijk (server down, probleem met bekabeling, verkeerde map geconfigureerd op de server, ...)

Omdat hij uw map niet kan vinden en gebruiken wordt er een tijdelijk profiel aangemaakt op de PC. Maar als je afsluit wordt die niet bewaard omdat de PC ervan uitgaat dat als je opnieuw opstart je "roaming profile" wel beschikbaar zal zijn.

Je zult moeten kijken in de AD (jouw usernaam opzoeken en eigenschappen openen) op de server, kijken naar de gesharede map op de server waar alle roaming profiles op staan en lokaal bij configuratiescherm, onder systeem heb je een tabblad gebruikersprofielen of zoiets (ik gebruik engelse versie, ken nederlands niet van buiten).
Je moet ervoor zorgen dat alles hetzelfde staat en naar hetzelfde verwijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan