windows xp en japans xp professional op een computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewey
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewey

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Hoi
Ik heb een pc gekocht waar telkens als hij opstart de japanse setup verschijnt van xp
Hoe krijg ik dat weg?
Ik heb wel de mogelijkheid om de nederlandse versie te gebruiken maar moet dan met pijltje naar boven.
B.v d. Ewey

Dat kan je wel vergeten, je moet een nederlandse versie hebben. dan zou het toetsenbord ook wel japans zijn..

humpe zei:
Dat kan je wel vergeten, je moet een nederlandse versie hebben. dan zou het toetsenbord ook wel japans zijn..

Volgens mij heeft hij een DUALBOOT als ik het zo zie want hij zegt dat hij ook voor NED kan kiezen.

Je kunt de Boot.ini aan passen om dat kwijt te zijn. Deze vind je in de root van je c-schijf en is een verborgen bestand.
Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn: Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Ga dan naar je C-partitie:
C:\Boot.ini

Open die met Kladblok en kopieer en plak de inhoud hier in je bericht, dan wil er vast wel iemand kijken wat je kunt verwijderen.

Hallo ewey,
Wanneer er inderdaad een dual boot op de Pc zit ga dan even naar : Deze computer >rechtermuisknop> eigenschappen en ga hier naar het tabblad geavanceerd en dan naar : Opstart en herstelinstellingen en klik hier op de knop instellingen. Dan kan je daar aangeven welk OS er het eerst opgestart moet worden.
Vrgr. B.Kat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan