Windows XP en Matrox G550

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Wat ik ook doe. Het lukt uiteindelijk niet de software van Matrox te installeren. Op de site van Matrox echt wel de XP-drivers gedownload en na installatie geeft de info in apparaatbeheer aan dat alles oke is. Echter, na opstarten PC zie ik eerst nog wel het opstartlogo van XP, maar vervolgens is het scherm zo zwart als maar zijn kan. Aan het doorratelen van de schijf te horen start de PC wel helemaal op(dus tot het bureaublad).
Pas na opstart 'dat syteem de laatste maal goed functioneerde' krijg ik weer beeld. Het gele uitroepteken van de VGA-kaart staat er dan doodleuk weer.
Ik heb een trust 17inch monitor, dat 32 bit en 1024x768 pixels gemakkelijk aankan(recentelijk nog onder Win-ME.
Wie weet raad !

Matrox drivers voor XP

Maakt het nog iets uit of je de home of prof.XP versie hebt. Op de site van Matrox staat gewoon XP, zonder nadere versie-aanduiding. Zo ja, dan is mijn probleem te verklaren en moet ik kijken waar ik de XP-prof. drivers kan vinden.

nee dat maakt niets uit! pro of home!
gewoon nog eens proberen met de drivers die ik aangaf! anders kan je ook eens kijken of de kaart goed in het slot zit! krijg je verder geen foutmeldingen?

Matrox

Ja, dat windows geen comptabiliteitscertificaat heeft.
Die melding kreeg ik ook bij de installatie van m'n 100/10M ethernet pci adapter. En dat werkt allemaal zonder problemen.

en verder

Weer opnieuw geprobeerd. Maar scherm blijft na logo XP zwart en kan dus pas weer wat doen na herstelstart. De matrox adapter uit apparaatbeheer is weer verdwenen en de VGA-controller staat er weer met geel uitroepteken. Maar ook dat is niet goed, wat onder bronnen, lijst met conflicterende apparaten staat :

Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
VIA Tech CPU to AGP Controller
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:

Heeft het zin na opnieuw installeren een lagere vernieuwingsfrequentie in te stellen of dew resolutie !

Drivers

Ja, maar ze werken wel samen met mijn XP-versie, daar gaat het toch om. Met updates in het algemeen vraag ik mij toch altijd al af, wat je er feitelijk van merkt. Althans in heel veel gevallen. De theorie is doorgaans veelbelovend, maar het zijn de laatste jaren marginale (bijna niet waar te nemen) verschillen; zo je wilt, verbeteringen. Maar goed, we weten; dat noemen ze economie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan