Windows XP en Office XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joan_32

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Berichten
65
Echt een domme-blondjes vraag...:

Ik heb tot op heden *schaam* redelijk prettig gewerkt met een 'illegale' versie van Windows XP pro in combi met Office 2000 pro.

Vandaag heb ik schoon schip gemaakt en Windows XP pro en Office XP pro gekocht. Van beide de full versions...

Maar nu: ik durf ze bijna niet te installeren ;-) maar het zal toch moeten, dus verman ik mij (als vrouw) en wil het zo toch gaan doen! Vraag is alleen: kan ik ze er zo inknallen (en welke eerst?) of moet ik het anders aanpakken. Wil niet zo heel graag alles hoeven herstellen (andere programma's, internetverbinding, etc) want dat komt vast helemaal niet goed.

Iemand een goed idee voor mij?
 
Waar maak je druk over? Nu je legale versies hebt, kan je bestaande installatie laten staan. Dit is niet zuiver, maar wordt wel geaccepteerd door de BSA (mochten ze ooit particulieren gaan controleren). Office kan ook blijven staan, omdat het een oudere versie is dan waar je nu een licentie voor hebt.
 
Tis heel simpel: ze werken niet helemaal goed en de updates kan ik niet downloaden (krijg ik een foutmelding die me erop wijst dat ik mogelijk een illegale kopie heb).

Voorbeeldje: spellingscontrole in Word werkt niet... zult soort dingen. Bovendien werk ik nu op Office 2000 en wil best graag naar XP.
 
Een nieuwe installatie is niet moeilijk en lijkt me beter als er al meerdere zaken niet lekker lopen op je computer.

- maak een backup van je mail, documenten etc.
- start op met de windows xp cd
- formateer de schijf
- installeer
- registreer xp telefonisch of via internet
- installeer je software

Ik weet niet hoe snel je pc is, maar als xp niet vlot loopt, kan je terug komen voor een batterij tips ;)
 
Schlicckkk... dus toch de harde schijf formatteren? Als dat maar goed gaat. Moet het perse??
 
Nee, je kan je registratie in principe wijzigen naar die van je gekochte versie, maar de handeling is niet legaal en kan niet op het forum worden verteld. Office 2000 kan je upgraden met de Office XP cd, al geef ik er geen garantie op, omdat microsoft zoveel verschillende versies uitbrengt (oem, upgrade, full)
 
Dank je wel allemaal. Ik ga er mijn best op doen!

Vooralsnog opgelost dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan