Windows XP en Wanadoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobW41

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2003
Berichten
128
Hallo, ik hoop dat ik mijn probleem hier op de juiste plek plaats,maar anders moet hij maar verhuist worden naar de juiste.

Met windows XP Home en een kabel internet aansluiting van Wanadoo/Casema is het erg makkelijk om de internet aansluiting te maken.

Met de wizard internet verbinding maken wil ik een nieuwe verbinding aanmaken., ik geef hier aan dat ik een verbinding wil maken met het internet, tot zover gaat het nog goed. Dan zeg ik ik wil handmatig een internet verbinding instellen, ook hier gaat het nog goed. en dan moet ik aan kunnen geven dat ik een verbinding wil maken via een breedband verbinding waarvoor een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn, en hier zit het probleem, door nog voor mij onbekende redenen kan ik die en de bovenste mogelijkheid niet meer aanvinken. Ik kan dus alleen aanvinken, verbinding maken via een permanente breedbandverbinding en dat moet dus juist niet. als ik dat wel doe dan word er gezegt dat er al een verbinding aanwezig is en dat lijkt mij van niet.

Dit is ontstaan nadat ik gisteren doordat windows Xp niet goed draaide ik de cdrom er een keer overheen hebt geinstalleerd. Alles is bij het zelfde gebleven behalve de internet verbinding, ik had op de pagina netwerkverbindingen een verbinding icoon staan van wannadoo toen die nog goed werkte, en nu dus niet meer vandaar dat ik deze opnieuw wilde installeren.

kan het zijn dat hij ergens verborgen zit door het erover heen installeren van xp?

wie weet raad?
 
heb je al systeemherstel geprobeerd, terug gaan naar een eerdere goed draaiende win xp?
 
Het makkelijkste is om de installatie cd er nog een keer over heen te draaien van wanadoo.

Zodra je er een nieuwe versie van XP op zet zal je alles opnieuw moeten instaleren!!!

Groetjes Dave.
 
Hoi een herstel heb ik al gedaan. en voor de verbinding te maken van wanadoo heb je met xp geen cdrom nodig. alleen zoals ik hierboven vermelde.
 
wat voor abb. heb je dan van wanadoo????

Ik weet niet beter dat je daarvoor een instal cd nodig hebt.

Gr Dave.
 
Ik heb cable premium en met XP hoef je de cd niet te gebruiken.
 
met een com21 modem hoef je de cd niet te gebruiken is namelijk een pppoe verbinding (alleen 2000/xp/2003)

Haal je netwerkkaart uit je pc en start op haal alles wat met een verbinding te maken heb eruit.
Zet netwerkkaart weer in de pc (evt een ander slot)
En start pc weer op.
p.s als je netwerkaart onboard zit disable hem in je bios eruit halen is niet slim dan:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan