Windows Xp Formateren En Instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lambiekske5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Hallo ,
Ik heb een Q-Motion desktop pc. Daar zit een geintrgeerde Windows XP in.
De vraag is , doordat er zoveel oude rommel opstaat wilde ik hem opschonen , door middel van formateren en opnieuw instaleren.
Het probleem is , ik weet niet hoe dit werkt .
Voorheen had ik , op mijn vorige pc een windows XP cd , dus dat was eenvoudig!
Wie weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?
Alvast hartelijk dank .
Piet

Heb je een "recovery cd-rom" die bij de pc is geleverd?
Die kun je gebruiken.
Resultaat: De harddisk komt terug zoals die was toen je de pc net in huis had.
Je eigen gemaakte partities gaan eraf, en alle data, foto's, documenten, emails gaan verloren.

Dus, maak eerst een gedegen backup op cd-rom ./ dvd.

Beste is een schone installatie met een orginele windowsxp cd volledige versie, zul je merken dat die sneller is.
Wel zorgen dat je alle drivers van je hardware bij de hand hebt kun je downloaden op de site van de fabrikant.

Beschrijving Installeren WindowsXP ;)

Geintregreede Windows

Bedankt voor de informatie , maar ik heb er volgens mij niet veel aan ! Deze pc heeft een geitregeerde windows Xp , ik heb er geen instalatiesoftware bij gekregen.
Dus de vraag blijft open , ik wil formateren en XP opnieuw instaleren , maar ik weet niet hoe ik dat moet doen,
Bij voorbaat dank ....Piet

Bedankt voor de informatie , maar ik heb er volgens mij niet veel aan ! Deze pc heeft een geitregeerde windows Xp , ik heb er geen instalatiesoftware bij gekregen.
Dus de vraag blijft open , ik wil formateren en XP opnieuw instaleren , maar ik weet niet hoe ik dat moet doen,
Bij voorbaat dank ....Piet
Dan heb je een probleem want ze hadden er een herstel cd bij moeten leveren of je zelf de eerste backup aan moeten maken met eventueel bijgeleverder of geinstalleerde software.

Als je het orginele licentie nummer hebt van windowsxp staat normaal op de sticker op de kast kun misschien een cd lenen bij iemand en dan opnieuw installeren met je eigen licentienummer, moet lukken.
Wel even alle drivers eerst downloaden.

Staat er wellicht een recovery geinstalleerd op je systeem. Je krijgt dan bij het opstarten van de pc de mogelijkheid om via een F-toets daar naar toe te gaan en dan kun je daar kiezen hoe je de recovery wilt toepassen. Wel eerst je een backup van je bestanden maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan