windows xp formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tublog

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
150
hallo allemaal ik had een vraag over windows xp zou hem graag formarteren maar dat lukt me niet om xp opnieuw te installeren weet iemand hoe ik (simpel) c: kan formateren om vervolgens xp opnieuw te installeren.formateren gaat volgens mij niet via de xp cd
ik heb windows home .
 
download een bootdisk vanaf www.bootdisk.com en voer die uit (dan zet ie um op diskette)..
doe de diskette derin, start opnieuw op, en je komt dan in msdos zeg maar...
typ hier in format c:
en dan gaat ie formatteren...:thumb:
 
Geplaatst door aaajeetee
download een bootdisk vanaf www.bootdisk.com en voer die uit (dan zet ie um op diskette)..
doe de diskette derin, start opnieuw op, en je komt dan in msdos zeg maar...
typ hier in format c:
en dan gaat ie formatteren...:thumb:

waarom nou zo moeilijk boot de computer op met de xp cd volg instructies op je weet wel akkoord gaan met licentie welke partitie je hem wilt installeren nou na dat je de partitie hebt gekozen kun je die partitie formateren of gewoon doorgaan zonder formateren.

na de formateren installeerd hij het gewoon
 
En als hij nou niet boot, moet je in je bios instellen dat hij als eerste moet starten vanaf de cdrom en daarna van de hardeschijf. Zorg ook dat de cdrom zich in de goede drive bevindt.
 
Geplaatst door WinME
En als hij nou niet boot, moet je in je bios instellen dat hij als eerste moet starten vanaf de cdrom en daarna van de hardeschijf. Zorg ook dat de cdrom zich in de goede drive bevindt.

nou ik denk dat het al zo is ingesteld ik weet niet of hij een standaard computer of een merk computer heeft maar bij standaard is het meestal zo
 
niet juist harde schijf staat op #1 in je bios...(standaard)
 
Dit is wel offtopic maar volgens mij staat floppy altijd vooraan.
 
Kunnen we nu weer over gaan op de vraag zelf ipv een discussie voeren over wat vooraan staat!
 
Inderdaad, het is niet de zaak wat er standaard als eerste staat (verschilt per fabrikant, bij mij staat zelfs flashcardreader als eerst) maar wat er op dit moment in tublog z'n pc als eerste staat.
Daarvoor zal hij dus in z'n bios moeten kijken naar de bootvolgorde en deze op 1st cd-rom, 2nd Ide enz. moeten zetten, want inderdaad het is het makkelijkste om dit direct van de XP cd te doen.
 
Geplaatst door Snow Power


waarom nou zo moeilijk boot de computer op met de xp cd volg instructies op je weet wel akkoord gaan met licentie welke partitie je hem wilt installeren nou na dat je de partitie hebt gekozen kun je die partitie formateren of gewoon doorgaan zonder formateren.

na de formateren installeerd hij het gewoon
omdat niet elke xp cdrom dit wil geloof ik...d8 dat die van mij niet wil...maar afijn...ut kan dus op beide manieren, tis maar net wat je handig vindt :thumb:
 
Inderdaad is formatteren niet altijd als directe optie beschikbaar (wel via Recovery Console, maar da's een beetje ingewikkelder). Wat echter wel altijd kan is de betreffende partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Het eerste wat setup daarna doet is die partitie formatteren. En dus krijg je zo heel eenvoudig die gewenste schone partitie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan