windows xp gebruikt geen volledig scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb net windows xp op een laptop geinstalleerd en dat ging allemaal probleemloos. het enige minpuntje is dat maar een gedeelte van het beeldscherm wordt gebruik. Dus rondom het windows scherm is de rest van het scherm zwart en word dus blijkbaar niet gebruikt. Tig keer alle instellingen afgeklapperd maar ik kan het niet vinden, of ik kijk er overheen. De beeldschermresolutie staat op 800x600 (hoe hoger ik dat instel hoe kleiner het windows scherm wordt), en de kleur resolutie op 32 bits. Kan iemand mij vertellen wat ik mis?
mvrgr. martin.
 
Instellen op de resolutie die je wilt. Vervolgens met de knoppen op je scherm 'spelen' totdat het beeldvullend is. :)
 
Huh? met de knoppen op mijn scherm spelen? Er zitten geen knoppen op mijn scherm. het is een HP omnibook 6000.
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen knoppen voor contrast, helderheid.....etc?
 
Ja, je hebt gelijk. Er zijn een paar dingen in te stellen met een combinatie van toetsen.
Uitgeprobeert, maar het windows scherm krijg ik daarmee niet groter.
 
wel de juiste videokaart geinstalleerd.
Kijk eens bij de hardware of daar geen vraagtekens staan.
 
Heb ff gegoogled. Je hebt op je toetsenbord een Fn-toets. Probeer met Fn-F5 of je dan verschil ziet. Met deze toetsencombinatie kun je togglen tussen het interne, externe en 'simultaneous' beeldscherm. Wellicht dat die instelling niet goed staat. :)
 
Laatst bewerkt:
Geen vraagtekens en dat is ook allemaal wel goed. Alles werkt en draait verder naar behoren maar ik krijg alleen dat scherm maar niet groter. Fn > F5 heb ik ook geprobeerd, maar geen verschil.
 
Rechtsklik op je bureaublad, kies voor eigenschappen, tabblad instellingen, kies voor Geavanceerd. Zie je dan ook een tabblad met daarop de naam van de videokaart? Zo ja, kies hiervoor en kijk wat je daarin kunt instellen. :)
 
Dan kom ik in een scherm dat heet
"Eigenschappen voor (meerdere monitors) en ATI RAGE Mobility (HP)"
En daar valt weinig te wijzigen. Op deze laptop heeft xp altijd probleemloos gedraaid. Gisteren is er een nieuwe HD ingezet, vandaar dat windows opnieuw geinstalleerd is. Videokaart en alles moet gewoon goed werken want het heeft altijd goed gedraait. Ik heb er niet al teveel verstand en zal waarschijnlijk iets simpels over het hoofd zien.
 
Laatst bewerkt:
En....eigenschappen voor beeldscherm/tabblad Bureaublad. Wat heb je daar staan bij achtergrond: gecentreerd, naast elkaar of spreiden?
 
Is op zich goed dus. k zou zo niet meer weten waar je dit moet zoeken. k blijf het raar vinden dat je de positie van het beeld niet m.b.v. knoppen op het scherm kunt instellen, want dat is op dit moment het enige wat ik nog kan bedenken.
 
Nee, nog eens alle toetsen geprobeert maar het scherm blijft (te) klein. We blijven zoeken. In ieder geval bedankt voor de moeite!!
mvrgr. Martin.
 
Heb je losse drivers voor je videokaart geinstalleerd of zijn het de standaard drivers van windows.

Welke kaart is het eigenlijk behalve dan een ATi (er zijn er zo veel van)

Bij een andere laptop had ik het ook en daar stond in de instellingen iets van desktop stretchen (niet het spreiden van de foto op de bureaublad achtergrond. Dit staat er los van)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan