windows XP geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen254

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Heey Helpmij'ers
Ik (of eigenlijk mn broertje) heb een probleem; op zijn computer (windows XP) krijgen we internet niet voor elkaar.
Hij heeft draadloos internet (van een Sitecom 300N router), en met bijbehorend ontvangertje.
De software accepteert het wachtwoord soms, en soms niet.
soms ziet hij de ontvanger, soms niet.
Als alles goed gaat, krijg ik nog steeds geen verbinding met internet zelf (wel met de router)
sorry voor het een beetje vage verhaal.
grtz,
Coen

Zet je router eens op een ander kanaal. In je statusvenster kun je zien welk kanaal hij nu gebruikt, zet hem zo ver mogelijk weg. Voorbeeld; je router heeft nu kanaal 6, dan zet je hem op 12 of 13...

het bereik is niks mee mee, tussen de 70% en de 80%

gebruik je de bijgeleverde software of niet? zo ja dat kan je uitzetten doet helemaal niks bijzonders. en dan gewoon via windows proberen.

Is de routrer behalve (wep/wpa/wpa2) niet eveneens beveiligd met macadress?
Zo ja, zal je via start, uitvoeren, cmd opdracht getmac het macadress van de draadloze netwerkkaart moeten achterhalen en aan de router moeten toevoegen om Internet toegang via de router te krijgen.

Laatst bewerkt:
Mac adres beveiliging heb ik een tijd terug uitgezet, en Windows herkent het ontvangertje niet, alleen de sitecom software doet dat...

Hoezo windows herkent de ontvanger niet? Je kan op het laats van installatie als het goed is kiezen of je die software wil gebruiken.

Wachtwoord is zeer precies.
Het kleinste verschil hoofdletter/kleine letters, spatie etc. en je krijgt geen toegang.

hmm, ik zal de software even opnieuw instaleren (morgen).
Het wachtwoord is volledig correct.

Verwijder de software eerst.
Installeer alleen de driver voor de dr. netwerkkaart.
In het sytray vind je dan het draadloze netwerkicon.
Laat zoeken naar draadloze netwerken en meld je met je key aan bij je eigen netwerk.

Hmm ik heb zo'n soortgelijk probleem, soms wordt het wel herkend en soms niet. Heb het idee dat het ligt aan daar waar ik me bevind, beetje raar, terwijl het bij andere laptops wel gewoon functioneert. Denk dat ik het ook maar eens de software opnieuw ga installeren dan!

Laatst bewerkt:
Hmm ik heb zo'n soortgelijk probleem, soms wordt het wel herkend en soms niet. Heb het idee dat het ligt aan daar waar ik me bevind, beetje raar, terwijl het bij andere laptops wel gewoon functioneert. Denk dat ik het ook maar eens de software opnieuw ga installeren dan!

Houd je signaalsterkte eens in de gaten. Er zijn ontzettend veel storingsfactoren voor wi-fi (magnetron, babyfoon, DECT telefoon, automatische garage deuren, TL-buizen, andere wi-fi netwerken, etc.). Je kan ook proberen om een andere frequentie (wireless channel / kanaal) te selecteren. Dit kan je op de router (raadpleeg handleiding router hiervoor).

Of het type beveiliging eens wijzigen.
Probeer bijv. eens WPA i.p.v. WPA2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan