Windows XP geformatteerd, start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

FaTurk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Hallo helpmij,

Mijn computer is laatst een soort van "gescrasht" dus ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd, C: verwijderd, nieuwe partitie gemaakt, daar windows opgezet met formatteren enzo.

Hoe dan ook, toen die klaar was met het installeren, ging die zich opnieuw opstarten en ging windows dus verder met het installeren... Toen dat ook klaar was haalde ik de windows cd eruit zodat mijn computer zich normaal kon opstarten en ik kon inloggen.

Maar nou krijg ik dus gelijk een zwart schermpje met:

veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
nog iets

laatste werkende opties

windows normaal opstarten

En bij elke optie start de pc zichzelf opnieuw op, dus ik ben gewoon hopeloos. Dit was mij eerder overkomen een aantal jaar terug, toen ging ik even googlen en moest ik iets doen met bootcfg, fixboot & CHKDSK maar ik heb geen idee welke opdrachten ik precies moest invoeren en welke volgorde....

Alsjeblieft help mij mijn pc weer aan de praat te krijgen.

groetjes,
Fatih

Eigenlijk is t voor t verwijderen vanb Linux, maar in jouw geval gaat t ook werken denk ik...
(http://wiki.ubuntu-nl.org/GrubVerwijdering)

Met Windows XP installatie-CD

Start vanaf een Windows XP installatie-CD en kies R voor herstellen of repareren. Er komt een consolescherm met een menu. Kies het nummer van de windowspartitie, normaal 1 voor c:\windows en type het administrator wachtwoord.

Installeer NT Loader met de opdrachten:

fixboot C:
fixmbr

Hierbij is C: de letter van de Windows schijf.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's maar geen van beiden heeft gewerkt. Ik heb trouwens vanochtend mijn pc opnieuw geformatteerd en de aller eerste keer dat hij na de installatie opstart zie ik heel even een fel blauw schermpje met een paar codes langsflitsen, daarna krijg ik alleen maar de veilige modus opties

Groetjes

Kun je tijdens die codes op "pauze" drukken en kijken of ze in beeld blijven?

Mijn computer is laatst een soort van "gescrasht" dus ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd, C: verwijderd, nieuwe partitie gemaakt, daar windows opgezet met formatteren enzo.

Dat vernieuwen van de partitie is OK, dus de nieuwe installatie zou moeten lukken tenzij de installatieschijf niet OK is.
Heb je een aanwijzing voor dat soort van crashen? Waren er eerder problemen? Geen virussen gehad? Dan moet je eerder aan hardware denken en je geheugen en schijf checken met tools op bijv. de hier vaak genoemde Hirens Boot CD
http://www.hirensbootcd.org/download/

Nee ik kan niet pauzeren, het is echt 0,25 seconden ofzo. En dat crashen is vake geberd, ik hrb mijn pc ook vaker geformatteerd en dat werkte altijd perfect ik herinner me alleen dat ik na 't installeren van windows de herstelconsole opende en toen moest ik CHKDSK /p /r intikken, daarna bootcfg /rebuild iets met /fastdetect en uiteindelijk fixboot. En toen werkte mn pc als nieuw. Nu heb ik dat ook gexaan voor zo ve ik me herinner, weet niet of ik 't 100% goex heb gedaan... Maar nu komt ie dus altijd op 't schermpje met veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan