Windows xp geinstalleerd maar nu heb ik 2 besturingssystemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij begrijpt het! ik ga weer een poging wagen. Dit is geloof ik de 4e keer dat ik xp op dat ding installeer. Of toch eerst nog maar een biertje:p

kanyarat zei:
Jij begrijpt het! ik ga weer een poging wagen. Dit is geloof ik de 4e keer dat ik xp op dat ding installeer. Of toch eerst nog maar een biertje:p

Geef die PC ook een pint, hik.
Die wordt er ook tuleruurs van.:D

He He! Het is allemaal gelukt:D Het enige wat ik over houd is dat het scherm niet zo mooi is. Het lijkt of de letters wat groot en wazig zijn. Ik dacht dus even de schermresolutie aan te passen, maar dat werkt niet. Die staat op 800 x 600 pixels. Als ik die zet op 1024 x 768 pixels krijg ik een schermpje dat zegt: "out of range" max. 1024 x 768 pixels. XP zelf werkt echter goed en windows 2000 ben ik gelukkig kwijt:)

Moederborddrivers voor de chipset en de juiste videokaartdrivers zal dat probleem ook op lossen.

huh? dit systeem is zeker te oud. Als ik op de zoekpagina asus p4s333-vf/swa/lan/realtek intyp krijg ik allerhande pagina's. Als ik echter probeer een driver te downloaden (misschien wel de verkeerde) gaat dit niet:confused: Waarom is het toch allemaal zo ingewikkeld, ik ben speciaal vroeg begonnen om er eindelijk eens vanaf te zijn:o

Vertel eens even wat je allemaal gedaan hebt en waar je nu mee bezig bent?
Welke driver moet je hebben?

kanyarat zei:
huh? dit systeem is zeker te oud. Als ik op de zoekpagina asus p4s333-vf/swa/lan/realtek intyp krijg ik allerhande pagina's. Als ik echter probeer een driver te downloaden (misschien wel de verkeerde) gaat dit niet:confused: Waarom is het toch allemaal zo ingewikkeld, ik ben speciaal vroeg begonnen om er eindelijk eens vanaf te zijn:o

Op deze site, Asus, de drivers voor deze zoeken bij moederborden, p4s333-vf, krijg je een waslijst aan drivers, let alleen op de datum en bijwoord, die kun je gewoon downloaden doormiddel van het aanklikken van het land waarvan je ze wilt downloaden, vaarvan europa het vaak niet doet.

Daar was ik Lange Pier. Maar om daar de juiste driver uit te pikken is voor mij onmogelijk. Er staan soms kreten bij die voor mij net zo duidelijk als chinees zijn.

kanyarat zei:
Daar was ik Lange Pier. Maar om daar de juiste driver uit te pikken is voor mij onmogelijk. Er staan soms kreten bij die voor mij net zo duidelijk als chinees zijn.

Download ze dan van de chinese site.:p

Maare, als je van alle type drivers de laatste versie pakt voor XP, dan zit je wel goed, dus van de Sis, SiS graphics adapter Driver 6.14.10.3571 (R3.57a), SiS Acceleration Graphic Port R1.14 WHQL, SiS AGP WHQL Drivers for Windows 98/ME/2000/XP Version 1.13, Windows XP Audio Drivers V5.10.00.6060 en SiS Mini IDE Driver 2.04a for WIN98SE/ME/2K/XP.

Er staan idd belachelijk veel drivers, en als je installeerd kan er wel eentje niet werken, begin met de AGP driver en daarna pas de driver voor de grafische kaart, wel rebooten als je de eerste hebt geinstalleerd, de andere zijn voor geluid en netwerkkaart plus een ide driver.

Allemachtig, dat zal een feest worden maar ik ga een poging wagen:rolleyes:
Een tijdje geleden heb ik voor mij zelf een pc gebouwd met best wel topspullen (kon ik via mijn werk goedkoop aankomen) en dat ging allemaal wel goed. XP erop gezet en alles werkte (en werkt) direct perfect. Toen dacht ik nog "nou, dat pc gebeuren valt allemaal wel mee". Inmiddels ben ik er wel achter dat de ellende pas begint als er problemen optreden:shocked: Ik moet nog veel leren op mijn oude dag:o

ps. Kan ik deze drivers downloaden op mijn eigen pc en ze dan met een cd overzetten op de andere??

Laatst bewerkt:
Tuurlijk, je pensioen duurt niet lang meer.:p
Jeetje man, op die leeftijd begin je pas.:eek:

PS,

Drivers kun je altijd vanaf de cd installeren, maar meestal zijn het ingepakte bestanden, dus uitpakken in een temp dir kan ook, of eerst de lan driver doen, als die het doet kun je internetten.

Laatst bewerkt:
Lange Pier, Geweldig:thumb: :thumb: Er was een driver (s7216xp) die kon ik niet installeren daar zat alleen een uninstall bij maar geen setup. Maar zonder deze driver werkt het perfect:eek: Scherm, weergave, en alles doet verder!! Mijn dank zal je eeuwig blijven vervolgen:D :D
Ik ben hier zo geholpen dat ik mij er (bijna) voor schaam:o , en ik voel mij moreel (ja,ja) verplicht om betalend lid te worden van helpmij. Dat zal ik dan ook onmiddelijk in gang zetten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan