windows xp geluids probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel Dekkers

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
305
windows xp ziet mijn geluidskaar wel maar werkt niet hij zegt dat de drivers correct zijn geinstalleerd maar volgens mij niet!!!!

ik gebruik windows xp 32 bit op een 64 bit mobo
waar kan ik de juiste drivers vinden???
het betreft windows xp pro 32 bit
op een asus a8n-sli met een 64 bit processor

mijn geluidskaart zit onbord op het moederbord
het betreft een:

Realtek AC'97 audio
 
ik gebruik ook xp 32 bit op een amd 64 met sound onboard

als je nou de hardware eens verwijderd en dan opnieuw starten??
 
De juiste driver zou je op de moederbord cd-rom moeten vinden, gezien je een onboard geluidskaart gebruikt.
 
Geplaatst door Marcel Dekkers
windows xp ziet mijn geluidskaar wel maar werkt niet hij zegt dat de drivers correct zijn geinstalleerd maar volgens mij niet!!!!
Leg eens uit waarom je denk dat je de drivers niet goed geïnstalleerd zijn.

In configuratiescherm --> Geluiden en Audio Apparaten onder tabblad "Audio" staat je geluidskaart.
Is deze zichtbaar?
 
de driver is zichtbaar maar ik krijg geen geluid tja de eerste keer toen ik de driver heb geinstalleerd wel maar daarna niet meer ik heb de driver al opnieuw geinstalleerd maar ik krijg nog geen geluid ik heb de bios al nagekeken de realteck onboard ac'97 staat gewoon enable en bij apparatenbeheer staat dat het apparaat correct werkt maar nog steeds geen geluid

ik gebruik wel windows xp sp2 32 bit op een 64 bit mobo + 939 processor

weet iemand de oplossing???
 
Ik heb alles nagekeken met die link maar alles staat goed ik heb nog steeds geen geluid als je bij google zoekt naar asus a8n-sli deluxe geen geluid vindt je dat er meer problemen mee hebben maar geen oplossing te vinden!!!
 
Hoi

Ik heb nu indos xp 64 bit ginstalleerd maar ook geen geluid!!!!
kan het moederbord naar de garantie????
ik heb hem online besteld en als hij niet kapot is moet ik de verzend en ontvangskosten betalen en onderzoekskosten dus ik moet zekerweten of ie kapot is! kun je dat testen of zo????

gr marcel dekkers
 
Heb je de luidsprekers digitaal aangesloten? (spdif)
Dan kan het zijn dat je dat in moet schakelen in de geavanceerde opties van de volumeregeling.

Ff voor de zekerheid:

De luidsprekers zijn correct aangesloten en ingeschakeld?
Je zal niet de eerste zijn die een stekker vergeet....
 
Hoi

op mijn oude pc werkt het correct maar op mijn nieuwe niet ik heb alle kabels nagekeken en zitten goed
ik heb de laatste drivers gedownload van de asus site maar geen geluid. Daarna heb ik de laatste drivers gedownload van realtek waar de chip van is en geinstalleerd maar geen geluid.19730
de luidspekers zitten digitaal aangesloten op mijn 5.1 dolby surround set.
 
Okee, ga dan eens naar je volumeregeling, kies geavanceerd>opties>geavanceerde volumeregeling en vink dat de vakjes spdif aan. Wellicht helpt dat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan