Windows Xp harde schijf verdeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelluh683

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Berichten
23
Hallo,
ik heb een probleem met Xp.
Ik heb een Pc via marktplaats gekocht , werkt prima alleen 1 probleem: de harde schijf is verdeel in meerdere schijven.
Mijn vraag is nu: hoe kan ik die schijven weer samen voegen tot 1 grote schijf?????
Ik heb al geprobeerd xp opnieuw te installeren maar dat lukt ook op de een of andere manier niet. Ik kom niet in de bios en er staat ook niet ergens dat ik op een knop moet drukken om er wel in te komen.
kan iemand plz helpen?
 
dit vond ik, "het gratise GParted, maar die moet je wel op een cd'tje branden. Dit programma is volledig grafisch en kan dus ook partities aanpassen zonder dataverlies." , download dit en brand het op een CD/DVD voer het uit en volg de stappen ofzo, ik weet zelf niet hoe het werkt en waar je dit kan vinden weet ik ook niet dat moet je zelf uitzoeken, dit kan je op www.google.be ofzo , ik denk btw niet dat xp herinstalleren helpt, dus dan moet je ook niet in het BIOS zijn, moest je toch ooit in je BIOS willen zijn hier de meest gebruikte knoppen, die moet je indrukken tijdens het opstarten van je PC : F1,F2,F10,F12,DEL
 
het samen voegen van verschillende partities kan ook in xp zelf.
en in je bios komen dat staat in het zwarte scherm als de computer opstart.
waarschijnlijk esc of del.

maar in xp ga je naar
start
configuratiescherm
systeembeheer
computerbeheer
schijfbeheer

en daar kun je dan de partitie weer samenvoegen.
let wel op dat je gegevens gaat verliezen.
 
WELKOM OP HELPMIJ

http://www.partition-tool.com/

En met dit progje gaat het zeker lukken.(ook zonder gegevensverlies en zonder cd branden)
Maar nu 2 vragen...
1 waarom zou je maar 1 stuk willen hebben?
2 Waaarom lukt een nieuwe instal niet?Lijkt mij als je een pc via marktplaats koopt dat je echt "schoon" wilt beginnen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan