Windows XP : Harde schijf zit vol, alhoewel ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geert1967

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Totale capaciteit van de C: bedraagt 148 Gb
Via "properties" zie ik dat 143 Gb gebruikt wordt en nog 5Gb vrij is.

Van deze 143 Gb, wordt 119 GB gebruikt door C:\Windows wat op zich al uitermate veel is. Maar als ik alle subfolders en files én hidden files onder C:\Windows samentel kom ik maar aan 7 Gb.
De PC is geconfigureerd voor 3 users, maar geen aparte partitites.
Weet iemand waar die 112 Gb naar toe is ?

Geert

gebruik eens tune up of gewoon schijfopruiming van windows zelf als je het niet hebt.

schakel systeemherstel eens uit, en daarna weer aan doen en dan nieuw herstel punt maken.

Hoi,

Idem aan Maikel9, alleen een ander progje:
Disktective
Laat in een taartdiagram zien waar je ruimte naar toegaat, je kan ook doorklikken naar subfolders, die hij vervolgens ook weer laat zien, etc.

Zqwiqly.

systeemherstel aan/uit en een nieuw herstelpunt levert enkele vrije Gb op (heb er nu 9). Ga nu effe jullie software-tjes testen.

Beste pro's,

Treesize leert me dat er een map bestaat c:\windows\installer. Die map zit voor 116 Gb vol met msp bestanden. Zijn die nog nuttig of mag ik die deleten of ...

even gekeken op internet maar word niet aangeraden om te verwijderen,hier staan installatiebestanden van alle software die je hebt geinstaleerd,verwijderen hiervan kan problemen geven met het verwijderen van de software.
Maar even afwachten op iemand die hier ervaring mee heeft,mss kan het wel gewoon worden verwijderd.

Laatst bewerkt:
hmm ja kan wel zijn, maar ik heb persoonlijk nooit gehad....
en dan nog, meer dan 100 GB aan troep :)

119 GB is shocking.
Kan niet goed zijn. Mijn idee:
Windows CD klaarleggen, boel deleten, kijken of alles het nog doet, zo ja, lekker zo houden, zo nee, windows opnieuw installeren, na uiteraard een format om alle zooi definitief te verwijderen.

Zqwiqly.

jep idd dacht ik ook aan, of probeer dat proggrama eens die ik poste xD

Als jullie het niet zeker weten waarom advies om toch te laten verwijderen/opruimen??
wacht tot er iemand komt die het weet is toch beter dan?:rolleyes:

programma lijkt me toch een beetje link als ik alles goed gelezen heb. het kan goed zijn dat je sommige software opnieuw zult moet installeren en dat is nu toch wel heel veel werk. Andere tips ?

Als je goed leest staat er dat deze map volloopt als je met 'halve' installaties blijft zitten. Zooi waar je dus geen fluit mee kan. Nou mag jij kiezen: of je laat het erop staan en doet niets (en koopt nog eens 500GB erbij want je hebt geen ruimte meer), of je kiest ervoor om het tooltje te gebruiken, met het risico dat je een en ander opnieuw moet installeren.

Ik zou het in ieder geval wel weten. Format en nieuwe windows. Doe je iets, doe het dan goed. Half werk is geen werk, etc.

Zqwiqly.

Laatst bewerkt:
Ah, btw,

Geert1967, als je die Installer folder opent, wat staat daar dan? Zijn het aparte folders/bestanden, die nog een enigszins ontcijferbare naam hebben?

heb je progje gebruikt, maar schiet niet veel op. Onder installer staan nog een 30-tal onbenoembare mappen en een pak "Windows Installer Patch"-files die de oorzaak zijn van de vele verloren Gb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan