Windows XP Heractiveren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

T0/\/\

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2005
Hallo,

Zojuist heb ik mijn Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd (na formatteren van schijf). Nu wil ik opnieuw activeren en krijg ik de melding dat mijn key te vaak geactiveerd is. Ik heb toen het wpa.dbl bestand (wat ik geback-upt heb voor de herinstallatie) proberen terug te zetten, echter dit werkt niet :confused:

Ik heb exact dezelfde hardware configuratie als toen ik hem geactiveerd heb. enige verschil is dat ik mijn harde schijf geformatteerd heb (heeft dat er iets mee te maken?)

graag jullie hulp! :(

gewoon microsoft bellen heb ik ook gedaan doen daar niet moelijk over

suk6 wim

Lukte het terugzetten niet, of lukte het wél maar werkte het niet omdat er alsnog om activatie werd gevraagd.
Indien het eerste, je moet wel in de veilige modus opstarten:

- je start de PC op in XP’s "SafeMode / CommandPrompt" (Veilige Modus met Command Prompt). Dit doe je door F8 aan te tikken tijdens het booten (opstarten). Daarna tik je bij de Command Prompt de volgende opdrachten in:
CD %systemroot%\system32 (ga naar de juiste directory)
REN wpa.dbl wpa.nonactivated (hernoem bestand)
REN wpa.bak wpa.nonactivated (hernoem ook dit bestand indien deze bestaat)
COPY a:wpa.* c: (copy bestand van de diskette naar harde schijf)
Herstart het systeem opnieuw in normale mode.

Omdat er niets is veranderd in je systeem (de BIOS, CPU, RAM etc. zijn het zelfde gebleven) en je installeert dezelfde kopie van Windows XP die vroeger geïnstalleerd was, zou de oude WPA sleutel moeten worden aanvaard als echt, wat je een heel veel werk en tijd bespaart.

Dit werkt niet als je de Windows XP software op een andere PC wilt installeren, het is dus geen illegale manier om een kopie van windows XP te laten werken.

Laatst bewerkt:
Ten eerste bedankt voor jullie snelle reactie ;)

Het terugzetten was geen probleem, maar bij het inloggen kreeg ik dus het bericht dat ik meteen moest activeren. terwijl er dus niks veranderd is aan mijn hardware.

Ja, Microsoft bellen lijkt nu de enige optie, maar zou toch wel fijn zijn om te weten hoe dat nou zit met formatteren. weet ik het voor de volgende keer.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan