windows xp herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanny

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
hoi,

hoe kan ik windows xp herinstalleren zonder de programma's die erop staan niet te verwijderen en dat ze na de installatie ook nog werken. Of kan dit niet?

groetjes

Gewoon erover heen installeren, wel direct x, drivers videokaart etc en SP 2 opnieuw doen

wel, deze laptop die staat al 2 jaar met windows xp en is nooit herinstalleerd of zo. Ik doe regelmatig ad -aware, spybot, ccleaner en virusscanners maar de laatste twee maanden is hij enorm traag geworden. en de enige mogelijkheid om hem weer op snelheid te krijgen is volgens mij om windows eens te herinstalleren. of kan ik nog andere dingen doen om de pc weer op normale snelheid te krijgen?

groetjes

Als je de mogelijkheid hebt om data die je wil bewaren op schijf te zetten zou ik dat doen ,en helemaal schoon beginnen.

Maar wacht nog even ,tot er een betere oplossing voor wordt gedragen!!

Ik ben een paar linken daarover kwijt

monaco zei:
Gewoon erover heen installeren, wel direct x, drivers videokaart etc en SP 2 opnieuw doen

Tja, dat wil alleen als je een volledige versie van XP hebt, maar bij een oem heb je die mogelijkheid meestal niet.

TS, als je de XP cd erin hebt, in windows, heb je dan de mogelijkheid tot upgraden?

Indien je een XP cd zonder sevice packs hebt en je hebt je versie wel geudated met SP1 en/of 2 zal dit niet willen daar er een recentere versie erop staat, dan kun je beste een geslipstreamde versie gebruiken.

Laatst bewerkt:
Tja, dat wil alleen als je een volledige versie van XP hebt, maar bij een oem heb je die mogelijkheid niet.

Met mijn Dell oem lukt het wel :confused:

Elisa zei:
Tja, dat wil alleen als je een volledige versie van XP hebt, maar bij een oem heb je die mogelijkheid niet.

Met mijn Dell oem lukt het wel :confused:

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Moet je blij kijken, niet confused., dan wordt het dus, bij de meeste oem cd's wil het niet.:p

Mazzelpik.:D

en als ik zo via herinstallatie de oude xp vervang, zullen mijn programma's dan nog werken of moet ik die dan opnieuw installeren?

Het verschil tussen een installalatie en een herinstallatie ( indien mogelijk ) is juist dat alles erop blijft staan.:D

Het verschil tussen een installalatie en een herinstallatie ( indien mogelijk ) is juist dat alles erop blijft staan.

Nou, dat doet mijn mogelijkheid toch?
Mazzelpik.........?
Hm, ik ben blij dat A.J. gelijk heeft :p

Laatst bewerkt:
alleen heb ik dan zoiets van eh gaat je laptopie wel sneller lopen met al je oude troep er nog op, heb je echt de mogeljkheid niet om te backuppen, hoe groot is je schijf.

aanrader download partition magic. is wel te downloaden via http://www.zdnet.nl

dan ka je je harde schijf delen.

grt dvbarneveld

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan