Windows XP Herinstalleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinMan

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Hoi,

Een familielid va mijn heeft een Packard Bell iMedia (weet niet precies het exacte model).
Nu wilde ik voor hem opnieuw Windows XP Home Edition installeren.

De computer is al eens geformateerd door iemand anders en diegene heeft volgens de recovery partitie verwijderd. En hij heb ook geen master cd/dvd's gebrand.

Nu heb ik zelf ook een Packard Bell iMedia 2300 en daar heb ik wel de master cd's. Kan ik die gebruiken om hem bij hem te installeren? Of kan dat niet?

Als dat niet werkt, wat moet ik dan doen om de computer te herinstalleren?

Ik wacht op antwoord. Hoop dat iemand ons kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Robin.

Hoi,

Als het precies om de zelfde zou gaan zou het in theorie kunnen alleen kom je met xp licentie te zitten.
Dus als het niet de zelfde is zal je ergens xp zien te kopen. en de benodigde drivers downloaden van de site

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Een familielid va mijn heeft een Packard Bell iMedia (weet niet precies het exacte model).
Nu wilde ik voor hem opnieuw Windows XP Home Edition installeren.

De computer is al eens geformateerd door iemand anders en diegene heeft volgens de recovery partitie verwijderd. En hij heb ook geen master cd/dvd's gebrand.

Nu heb ik zelf ook een Packard Bell iMedia 2300 en daar heb ik wel de master cd's. Kan ik die gebruiken om hem bij hem te installeren? Of kan dat niet?

Als dat niet werkt, wat moet ik dan doen om de computer te herinstalleren?

Ik wacht op antwoord. Hoop dat iemand ons kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Robin.

waarom download je niet een cd van XP, dit is volstrekt legaal want windows deelt voortaan 30 dagen proefperiodes uit je moet dan gewoon even xp instaleren de onderdelen uit de pc instaleren en je gekochte (of nog geldige) xp nummer invoeren.

drivers van jou cd werken alleen (zoals al eerder vermeld) bij een exact dezelfde configuratie van de pc dus heb jij een atheros U5007 en hij U5008(GEEN GOEDE NUMEMRS IK WEET HET) dan gaat het niet

Je kan dus ook een gewone versie installeren van Windows XP Home Edition en je productcode gebruiken die aan de zijkant van je computer staat?

Waarschijnlijk niet want je zal een OEM versie op de Packard Bell hebben.

De familielid van mij heeft een OEM licentie.
Ik weet dan nu niet of diegene die hem geformateerd heeft de licentie van de sticker die aan de zijkant staat ingevoerd heeft. Dat weet mijn familielid zelf ook niet.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan kan je dus volgens mij niet zomaar eentje downloaden misschien contact opnemen met microsoft ,zit zomaar even mee te denken hoor.

Modag

@modag een OEM is niks anders dan een gewone windows zonder uitleg en origineele cd erbij. ik heb hier een laptop en een pc staan die origineel met een OEM kwamen ik heb de codes op de achterkant van de pc (onderkant laptop) ingevoerd in een losse vista instalatie werkt goed :thumb:

ik zou het dus gewoon even proberen want OEM is eigenlijk zomaar een instalatie zonder de origineele cd's en met aangepaste fabrieksdingen erop

Wikipedia:

Let goed op de rode tekst want er zit wel degelijk verschil in de licentie !!

Software is soms ook als OEM-versie te koop. Voorbeelden zijn Microsoft Windows en Microsoft Office. Deze versies worden over het algemeen alleen verkocht bij een nieuwe computer of een onderdeel als een harde schijf. Het prijsverschil kan aanzienlijk zijn, maar de bijgeleverde documentatie is over het algemeen zeer beknopt. Ook komt het voor dat OEM-versies van software onder een (restrictievere) licentie worden verstrekt dan retail-versies. De klant moet dan voor zijn ondersteuning aankloppen bij de OEM en niet bij de eigenlijke fabrikant. De software kan door de OEM enigszins zijn aangepast, zodat bijvoorbeeld het logo van de OEM op het scherm verschijnt.

Ook kan er een verschil zijn in garantie. Als een product met bijvoorbeeld drie jaar garantie wordt verkocht, kan de garantietermijn bij een OEM-versie verkort zijn tot één jaar. Een goedkope koop, kan hierdoor alsnog duur uitvallen.

Een OEM-cd is een cd-rom van een fabrikant van een OEM-computer. De cd bevat meestal drivers voor de hardware van de computer, software die wordt meegeleverd en vaak een OEM-versie van het besturingssysteem.

Laatst bewerkt:
@raymond, ja meestal zitten er drivers op maar die zijn los ook te vinden, het punt is inderdaad de seriall maar je moet ook wel zeker weten dat je er een hebt, ik heb er ook 2 bij de nieuwe pc gekregen 1 met OEM erin 1 zonder OEM erin (ja en een win 7 maar dat doet er niet toe)

dus als hij een serial heeft, de drivers gedownload heeft moet het gewoon lukken ;)

*edit* dat van de garantie is zeker waar, maar die pc is waarschijnlijk zo oud dat dat er tog niet meer toe doet :D

Ik zal het eens een keer gaan proberen!
Bedankt voor de vele reacties!!

Met vriendelijke groet,

Robin.

Ik zal het eens een keer gaan proberen!
Bedankt voor de vele reacties!!

Met vriendelijke groet,

Robin.

laat het even weten :P

als je de internet kaart hebt geinstaleerd kan je een driverscanner (radarsync bijvoorbeeld) downloaden voor de rest van de drivers ;) scheelt heel veel tijd

Bedankt voor de tip. :thumb:

ga naar *deze* site voor een gedetailleerde uitleg over hoe je xp moet instaleren (guide voor beginners dus alles simpel uitgelegt)

er staat ook een cd op die 21 programatje's bevat waarvan ik denk dat ze op elke pc thuishoren!

succes ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan