Windows XP herkent geen enkele extentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tassadar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Goede morgen allemaal!
Mijn computer heeft het volgende probleem: geen enkele extentie wordt nog herkend. Dit geldt zowel voor snelkoppelingen als toepassingen. Enige dat ik nog kan openen is mijn computer, en als ik daarmee naar een -exe-bestand blader geeft hij dezelfde foutmelding als bij alle andere bestand-typen: namelijk "bestandtype niet herkend, met welk programma wil je dit openen" en dan de lijst met toepassingen die je ook krijgt als je iets opstart via "openen met..."
Geprobeerd: systeemherstel via veilige modus, resultaat: nul
Iemand enig idee, of moet ik windows helemaal opnieuw gaan installeren....?
Groet,
Arthur.

Welkom bij de Helpmij!

Los van de oplossing is zeer zeker ook de vraag WAT de oorzaak is geweest, ERG interessant:

oorzaken zouden o.a. kunnen zijn:
- een virus,
- je hebt in de Office werkbalk icoontjes verwijdert zonder te beseffen dat je daarmee ook de progjes (.exe) zelf verwijderd.

Welkom bij de Helpmij!

Los van de oplossing is zeer zeker ook de vraag WAT de oorzaak is geweest, ERG interessant:

oorzaken zouden o.a. kunnen zijn:
- een virus,
- je hebt in de Office werkbalk icoontjes verwijdert zonder te beseffen dat je daarmee ook de progjes (.exe) zelf verwijderd.

De oorzaak ligt in een moment van grote onverzichtigheid (lees: mijn vriendin mocht even op mijn computer... geen aanrader!) Ik weet alleen dat ze met ad-aware heeft gescand, en daarna iets verwijderd heeft mbv datzelfde programma... Vaag, ik geeft het toe, maar meer feiten heb ik niet.

Gr. Tass.

Het middelste icoontje van het hoofdscherm van Ad-Aware biedt de mogelijkheid om in quarantaine geplaatste items te herstellen. Werp daar eens een blik...............

Het middelste icoontje van het hoofdscherm van Ad-Aware biedt de mogelijkheid om in quarantaine geplaatste items te herstellen. Werp daar eens een blik...............

Helaas is ad-aware ook niet op te starten :mad:

Tja, dan denk ik dat je het bericht van LP maar eens intensief moet gaan bestuderen.

Problem solved!

Ik heb alle extenties opnieuw aan het register kunnen toevoegen door het lijstje af te gaan dat lange pier me stuurde... het lijkt weer helemaal in orde te zijn!
Pier en Pasja, hartstikke bedankt voor de hulp. Super hoor!
Gr. Tass.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan