windows XP herkent lege DVD-R schijf als cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

yenthel3

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Hallo

Ik wou onlangs een vdv branden en toen ik de lege dvd invoerde, kwam even later het keuzemenu tevoorschijn om te vragen wat ik wou doen. Alleen was er maar 1 keuze: bestand openen in windows verkenner en ook herkende windows de dvd maar als een cdrom. wanneer ik dan via deze computer ging kijken bij cd-rom schijf, kon ik deze wel openen en stond er niks in, en bij het kijken van de eigenschappen stond er dan ook nog eens dat het gebruikte volume EN het beschikbare volume 0 kb is.

Vroeger kon ik wel dvd's branden, met juist dezelfde dvd's.
en ik gebruik xilisoft dvd creator en ik heb ook eens gekeken naar nero, maar deze herkennen geen een van de twee de lege dvd-schijf.

Oplossingen??
mvg
Yenthel

P.S ik had deze ook al ergens anders geplaatst, maar dus onder de verkeerde gategorie

heb je hem al vervangen voor een andere dvd en dan kijken wat hij dan doet?

computer even helemaal opnieuw opstarten

Even je bios checken naar je schijven of alles nog klopt!

etc...

heb je hem al vervangen voor een andere dvd en dan kijken wat hij dan doet?

computer even helemaal opnieuw opstarten

Even je bios checken naar je schijven of alles nog klopt!

etc...

Ik heb er al een gewone volgeschreven dvd in gestoken en dan kan hij die wel lezen. maar bij een lege dvd, verandert het station van mijn computer ineens in een cd-rom station.

Ik heb de computer ook al een paar keer opnieuw opgestart, Ccleaner uitgevoerd en met avg tuneup ook alles nog eens hersteld (indexen, registers etc.)

met bios checken snap ik niet wat je bedoelt.

maar het is wel raar dat hij een dvd waar iets opstat wel kan lezen, maar een lege dvd niet kan scrijven. Zou er misschien iets mis zijn met de software om te schrijven ofzo... want ik heb dit een maand of zes geleden nooit gehad.

Ondertussen heb ik al is met rechtermuisknop op het "cd rom" station H: gedrukt en gekozen voor schijfinfo voor nero 10.
Deze zegt dat er een dvd in zit en dat het een dvd +r is en dat er nul van de 4.483 MB gebruikt is (dus can de 4483 MB :D)

Dat is dan toch al iets positief. Maar dan kan ik nog altijd niet branden omdat er bij xilisoft DVD creator nog altijd de optie schrijven op dvd niet bijstaat.

wat je eens zou kunnen proberen is de hele computer uit te gooien... en de dvd speler even loskoppelen. en daarna even de computer aan en uit zetten.
daarna weer de dvd speler aankoppelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan