Windows XP herstellen lukt niet. Q327516

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wastef

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Afgelopen maanden heb ik meerdere malen gezien, dat WinXP opstart fouten kreeg, en soms totaal vast liep. Verschillende Windows error’s helaas telkens zonder regel code.

Vaak ga ik er zelf erachter aan, met vaak ook succes. Helaas kom ik er dit keer niet uit.

Ik heb het herstellen van WinXP op 3 verschillende manieren geprobeerd. Waarvan alles raar maar waar mislukt. Waarom raar? lees maar!:

1. Als ik de herstelconsole Via comand prompt gebruik krijg ik de melding dat het een verkeerde WinXP CD terwijl het vroeger niet zo was, en ik het herstellen meerdere malen vroeger gewoon kon voorzetten.
  2. Als ik het tijdens booten probeer met cd, dan zie ik optie repareren/herstellen niet meer.

3. Bij rechtermuis klik op C:\Eigenschappen\schijf opruiming en vervolgens uitvoeren vroeg hij tijdens het opruimen en andere taken. Om een WinXP CD, dit omdat er geen originele WinXP bestanden waren en gemist werden. Toen ik de juiste cd erin gooide, kreeg ik de volgende melding: (Zie foto)

Punt is: Het is voor mij niet zo fijn, als ik verschillende meldingen krijg. Gevolg hiervan is ook dat ik soms uit het niets bepaalde programma’s niet kan starten.

Na vele acties zelf ondernomen, zag ik er maar 1 ding in. Herstel console uitvoeren, maar ook dat werkt niet. Maar ik wil deze wel heel graag voortzetten. Wie o wie, kan mij hiermee helpen?

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
Afgelopen maanden heb ik meerdere malen gezien, dat WinXP opstart fouten kreeg, en soms totaal vast liep. Verschillende Windows error’s helaas telkens zonder regel code.

Ik vraag me eigenlijk af, waarom je zolang gewacht hebt. Volgens mij is er maar één oplossing meer. Harde schijf formateren en windows opnieuw installeren, moest dat nog lukken op de huidige harde schijf.

Hier eens gaan lezen.

Omdat ik telkens van het probleem afkwam, maar sinds kort bouwt de ernst vrijwel sterk op -> meldingen->programma's die niet starten etc...

Betreft de link, er heeft sinds de verse installatie van WinXP geen infectie gezeten. Gezien ik zelf een HijackThis opleiding volg, ben ik dus ook zeker van deze zaak.

Probleem werd veroorzaakt, toen ik met bepaalde programma's register ging opschonen. Sinds dien tot vandaag alleen gejank met de computer.

De boel formatteren & installeren is niet waarvoor ik kom, want dat kan ik. Ik wil het probleem in de OS kunnen oplossen met jullie hulp erbij..

Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien ik zelf een HijackThis opleiding volg, ben ik dus ook zeker van deze zaak.
Probleem werd veroorzaakt, toen ik met bepaalde programma's register ging opschonen

En kunnen de hijackThis opleiders je niet verder helpen,
Je zou je probleem hier eens moeten voorleggen, en eens afwachten welk advies je daar krijgt.

http://www.mivercon.be/forum/

Laatst bewerkt:
Wat dit met Virut te maken heeft (link seniorke) is me persoonlijk een raadsel.
Heb zelf het vermoeden dat het opschonen van je register tot problemen heeft geleid.
Tip voor een volgende keer, maak altijd een backup van je register voordat je daarin gaat (laten) wijzigen.

Je zou er nog eens CCleaner overheen kunnen gooien en daarna kijken op herstellen of het opnieuw installeren van XP wel lukt.
Zo niet, dan ben ik bang dat je toch aan formatteren en opnieuw installeren van je PC moet gaan denken.

Tardis

Tardis , ik zal nog eens Quoten.

Afgelopen maanden heb ik meerdere malen gezien, dat WinXP opstart fouten kreeg, en soms totaal vast liep. Verschillende Windows error’s helaas telkens zonder regel code
.
Virut kan systeembestanden hernoemen, verwijderen enz.....

Uiteindelijk toch de oplossing gevonden. Ik ga deze oplossing als tutorial hieronder typen/neerzetten. Zodat andere nieuwe leden/bezoekers dit tutorial kunnen zien, die hier waarschijnlijk later wat aan hebben.

Stap1: Commando’s uitvoeren.
Voer de volgende Commando’s één voor één uit in “Start->Uitvoeren”

regsvr32 jscript
regsvr32 vbscript
regsvr32 /i mshtml

Herstart de computer.

Stap2: Fout kernel: Q327516.
De meest voorkomende oorzak van deze fout, licht bij het wijzigen van boot screens & het installeren van “Login vingerafdruk beveiliging ”(Omnipass). Kortom alles wat effect heeft tijdens het opstarten van Windows.

In mij geval was de boot screen inderdaad gewijzigd met “TuneUpUtillities” EN had ik Omnipass op mijn computer staan.

Beiden moet je dus, de-installeren liefst met Revo Uninstaller. Check daarnaast ook voor andere meestartende software of wijzigen die zich voordoen en de-installeer deze.

Stap3: Restanten verwijderen.
Als laatst, moeten we uit “Boot.ini” start commando’s restanten verwijderen van het “Kernel=” & “TUTag=”.

Beiden commando’s hebben te maken gehad met de meestartende software, en zijn dus niet meer nodig. Gezien zij ons en mij hebben gehinderd tijdens het herstellen moet je deze dus verwijderen

Hoe? Dat zie je hieronder: Bron van deze Tutorial: http://support.microsoft.com/kb/327101

1. . Klik met de rechtermuisknop op Deze computer op het bureaublad en klik op Eigenschappen.
  2. . Open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen.
  3. . Klik op Bewerken onder Systeem starten.
  4. Open het bestand Boot.ini in Kladblok.
  5. . Zoek de schakeloptie /TUTAG=….. en verwijder deze.
  6. . Zoek de schakeloptie /KERNEL=…. en verwijder deze.
  7. . Sla het bestand Boot.ini op en sluit het af.
  8. . Start de computer opnieuw op.
  9. . Probeer het servicepack voor Windows XP te installeren.

Na het herstarten, is het volgende weer mogelijk:

• . Je kunt weer een herstel console uitvoeren, vanuit -> Start->Uitvoeren.
  • . Je kunt vanuit het OS weer upgraden.
  • . En je kunt weer een herstel console uitvoeren, vanuit het booten.

Voor de leden die mij hulp gaven, en gereageerd hadden. Hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Wastef

Laatst bewerkt:
Tardis , ik zal nog eens Quoten.
Virut kan systeembestanden hernoemen, verwijderen enz.....

Ik kan prima lezen.
Vraag is waarom je met Virut op de proppen komt.
Da's net zo'n reaktie als wanneer mijn remlichten van de auto niet branden en iemand als reaktie geeft "dan moet je een nieuwe auto kopen".
Met een kanon op een mug schieten dus.
Je zaait daarmee ook paniek onder digibeten, "o jee, ik heb een Virut virus".

Met dit soort "oplossingen" is niemand gebaat.
Je laat ze beter achterwege.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan