Windows XP herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonnilt

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Hallo,

M'n laptop heeft kuren: het bestand c:\windows\system32\config\system kan niet worden geopend. Daarom adviseert het ding om met een originele Windows XP CD om de handel te herstellen. Er zijn echter 2 dingen waarover ik graag even duidelijk zou willen hebben:

1) Ik heb helaas geen originele CD bij de laptop, alleen wel van m'n desktop. Maakt dit iets uit (licentieproblemen ofzo...)?
2) In het Windows Setup menu druk ik op R om de herstelfunctie in te drukken, alleen weet ik nu niet hoe ik verder moet (er gebeurt vrij weinig). Zou iemand een tipje van de sluier kunnen lichten?

Bij voorbaat dank,

Ronald :thumb:

Dit zal niet gaan. Sorry, ik zal ff wat meer duidelijkheid geven.

Windows start uberhaupt niet op, dus ik kan niks met Start - Uitvoeren. Als ik de PC aanzet kan ik dus eigenlijk alleen in de BIOS of naar de Windows installatie.

Als ik nu vervolgens via de XP CD in het Windows Setup menu kom en voor Herstellen kies, krijg ik eerst de keuze of ik een niet-standaard toetsenbordindeling wil. Deze keuze laat ik voorbij gaan. Hierna komt de keuze bij welke windows-installatie ik me wil aanmelden (C:\Windows of E:\MININT).

Onafhankelijk van welke optie ik kies kom ik vervolgens in een Dos-omgeving waarin er niks gebeurt. Ik kan wel commando's geven zoals DIR, SYSTEMROOT en FIXBOOT om er maar een paar te noemen, maar ik heb geen idee hoe ik nu dat !@$@-bestand dat ik in bovenstaande post heb vermeld kan reparen.

Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid schept! :)

Gewoon doorgaan tot installeren, en geef je key op van de bestaande installatie, en laat daar de installatie, "herstellen".

Of deze workaround volgen.

Als je in de XP setup zit, kies dan niet voor herstellen, maar voor installeren. Als je in het volgdende keuzescherm komt, kan je daar ook voor herstellen kiezen, waarna XP zelf aan de slag gaat.

Succes.

Herstellen is uiteindelijk niet gelukt, dus ik heb de hele handel er maar opnieuw opgezet.

Hierbij dus even een nieuwe vraag: ik heb de CD van de OEM editie van XP Home gebruikt die bij mijn desktop hoort. Zowel m'n desktop als m'n laptop draaien nu dus op dezelfde kopie van XP...

Ik moet de XP van de laptop nog activeren via internet. Zou het problemen opleveren, of mag/kan ik gewoon dezelfde OEM kopie voor meerdere PC's gebruiken?

Herstellen is uiteindelijk niet gelukt, dus ik heb de hele handel er maar opnieuw opgezet.

Hierbij dus even een nieuwe vraag: ik heb de CD van de OEM editie van XP Home gebruikt die bij mijn desktop hoort. Zowel m'n desktop als m'n laptop draaien nu dus op dezelfde kopie van XP...

Ik moet de XP van de laptop nog activeren via internet. Zou het problemen opleveren, of mag/kan ik gewoon dezelfde OEM kopie voor meerdere PC's gebruiken?
Is illegaal, en activatie zal niet eens lukken, dat gaat namelijk op Hardware guide en die moet dus overeenkomen, eenmaal geactiveerd, werkt activatie alleen nog maar op die PC.

Laatst bewerkt:
Ik heb de Keyfinder gedownload. Nu moet ik dus zelf handmatig de key invoeren? Anyway, maar hopen dat de key goed is. Er zat wel een key in de doos van de laptop, maar daar staat niet expliciet op dat het een Windows XP-key betreft. Ik ben bang dat het een Microsoft Word 2002 key is... :(

Zit er aan de onderkant van de laptop geen sticker ?

Die hangt er inderdaad onder. Soms is verder kijken dan je neus lang is ook wel handig ;) Dank je wel! :D

Dan zal het verder wel gaan lukken denk ik zo....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan