Windows XP Home edition SP2 recovery disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supercop

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Vraagje: Mijn oude siemens laptop is overleden. Bij deze laptop zat een Windows XP home edition SP2 recovery disk. Wat ik zo snel kan zien een OEM versie.

Kan ik met deze CD-ROM een kale schone installatie doen op een ander laptop(die van mijn ouders) Ik heb uiteraard de orginele product-key.

Theoretisch : nee, praktisch : nee, als het om een recovery DVD gaat. Betreft het echter een 'normale' Windows XP OEM, dus géén Siemens recovery disk, dan luidt het antwoord:
Theoretisch : nee, praktisch : ja.

Laatst bewerkt:
het betreft letterlijk een: Fujitsu Siemens Product Recovery CD-ROM (Windows XP Home Edition SP2).

Toen ik hem net in mijn HP laptop drukte met Windows 7 kon ik in ieder geval bij de set-up niet de installatie kiezen. Die optie staat er wel bij maar is niet aan te klikken.

Kan wel kloppen, daarom schreef ik ook als het een Siemens recovery is : nee.

Zo'n merkgebonden recovery is specifiek voor die ene machine waarop hij ooit geïnstalleerd is : denk daarbij aan specifieke moederborddrivers, sounddrivers, (w)lan drivers, merkgebonden utilitydrivers etc. etc.

Met daarnaast dan nog de mogelijke beveiligingscode dat de DVD bij het in een lade stoppen 'zoekt' naar een specifieke builderstag en wanneer die deze niet vindt, hij niet kan gaan installeren.

Laatst bewerkt:
Hoe groot is de kans dat die alleen op Siemens machines te installeren is? Of zou het echt alleen gaan om die specifieke overleden laptop van mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan