windows xp home instaleren

• Onderwerp starter Onderwerp starter bboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
hoi,,

ik wil graag mijn harde schijf helemaal leeg hebben en xp home opnieuw erop zetten,,

ik heb al mijn belangrijke bestanden op mijn 2e hardeschijf gezet en die moet gewoon blijfen.

hoe moet ik dit doen?

ik ben al tot zover gekomen:

opstarten met cd,,
kiezen dat het moet instaleren,,
dan kryg ik op welke partitie moet hij worden geinstaleerd:

ik heb dan de c:/ en de g:/

ik wil de g graag houden en de c helemaal leeg.
moet ik dan de c verwijderen en dan een nieuwe c maken?
of moet dat anderz?

alvast bedankt:thumb:

Nee, de c hoef je niet te verwijderen. Selecteer de C-schijf, en geef aan dat je die wilt formatteren als ntfs partitie.
Daarna volgt de installatie vanzelf.

Iets uitgebreider:

Bij het installeren van xp kaan je op een gegeven moment kiezen op welke partitie je xp wil hebben. Zo ver ws je al.
Kies dan gewoon c: en negeer de waarschuwing dat het niet verstandig is om meerdere besturingssystemen te installen op dezelfde schijf.
Hierna krijg je de optie om een partitie te formatteren, kies hier dus c: Je kan rustig de snelle variant van de format nemen als je geen problemen hebt met je harde schijf.
Na het formatteren worden de bestanden naar je c: gekopieerd en gaat setup zijn eigen gang.
Af en toe een vraagje om netwerkinstellingen e.d. beantwoorden (gewoon alles standaard laten) en na verloop van tijd issie klaar.
Je zit alleen wel met je activatie. Aangezien ik nog nooit een windows heb geactiveerd zal je even bij Microsoft moeten informeren hoe dat precies in z'n werk gaat, anders kapt je windows er na een half jaar mee.

Succes!

ok dan!

het iz helemaal gelukt:D

weer wat wijzer geworden over computerz door helpmij.nl:cool:

bedankt allemaal:thumb:

Graag gedaan.

Dank voor de aanvulling, Sarvo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan