Windows XP home op 2de pc in huis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga ze morgen bellen; ik houd jullie op de hoogte

eerst bedankt voor de tips

groet Harrie

Zoals ik gisteren heb beloofd hier mijn bevindingen van vandaag.
Ik heb vandaag telefonisch windows geaktiveerd, Toen het weer niet lukte om die lange 9 delige code van 6 cijfers in te tikken werd ik doorverbonden met een telefonist. Ik vertelde hem dat ik een origineel windows schijfje had waarmee ik windows niet kon aktiveren. Hij vroeg hij me om de product key. Dat is het 25 delige serialnummer. Nadat ik hem dat had gegeven werd ik weer doorverbonden met een lijn die me dat lange 9 delige code van 6 cijfers gaf waarna windows was geaktiveerd.
Ik denk dat ze checken hoe vaak een product key is geaktiveerd. In mijn geval één keer eerder eerder (de andere computer). Als dit minimaal is dan stellen ze vast dat het een legaal exemplaar is waarna ze de code geven.
Op deze manier is het mij wel gelukt. Mensen ik hoop dat jullie het op deze manier ook lukt.

een groet van Harrie

h.ploegstra zei:
Zoals ik gisteren heb beloofd hier mijn bevindingen van vandaag.
Ik heb vandaag telefonisch windows geaktiveerd, Toen het weer niet lukte om die lange 9 delige code van 6 cijfers in te tikken werd ik doorverbonden met een telefonist. Ik vertelde hem dat ik een origineel windows schijfje had waarmee ik windows niet kon aktiveren. Hij vroeg hij me om de product key. Dat is het 25 delige serialnummer. Nadat ik hem dat had gegeven werd ik weer doorverbonden met een lijn die me dat lange 9 delige code van 6 cijfers gaf waarna windows was geaktiveerd.
Ik denk dat ze checken hoe vaak een product key is geaktiveerd. In mijn geval één keer eerder eerder (de andere computer). Als dit minimaal is dan stellen ze vast dat het een legaal exemplaar is waarna ze de code geven.
Op deze manier is het mij wel gelukt. Mensen ik hoop dat jullie het op deze manier ook lukt.

een groet van Harrie

Bedenk wel dat activeren via een Hardwarekey gebeurt. Dat betekent dat als je ooit op de oude pc een herinstall moet doen, je een probleem hebt omdat dan aan de hand van de hardwarekey blijkt dat je windows op 2 verschillende systemen hebt geinstalleerd.
Zuiver juridisch gezien overtreed je de EULA en mag MS de licentie intrekken, wat betekent dat je helemaal geen geldige windows meer hebt. Er wordt nl administrati8ef bijgehouden hoe vaak de hardware ID wisselt en na een paar maal kun je gewoon niet meer activeren.

Wat betreft menden die klagen dat Gates hebberig is: bij 99% van de software in de wereld staat in de EULA dat je hem maar op 1 pc mag installeren. Bij veel (duurdere) paketten krijg je zelfs een hardwarebeveiliging (dongle) die zorgt dat je maar op 1 PC kunt installeren.

Uiteraard kun je voorlopig weer vooruit met 2 pc's maar je zult je wel moeten afvragen of je inderdaad het risico wilt lopen om je licentie kwijt te raken.

Als je dan toch windows op een tweede PC illegaal wilt installeren dan kun je net zo goed iedere willekeurige key gebruiken in plaats van je eigen key. :)

in ons gezin draaien er 4 PC´s op windows XP die allemaal met dezelfde CD zijn geinstalleerd en wij hebben er nog nooit last van gehad dat we niet konden activeren.

als het goed is kan je die code 25 keer gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan