Windows XP Home opnieuw op de laptop, maar ik mis nogal wat i.v.m. geen ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een bejaarde Medion Laptop met Windows XP Home, maar door een hoop bende heb ik de boel opnieuw geïnstalleerd.

SP2 had ik hier nog los op een CD-Rom liggen, maar ik ben bang dat ik SP3 ook nodig heb, is deze ergens nog te downloaden?

Ik probeer bijvoorbeeld Skype 7.7 te installeren, maar krijg dan de volgende melding:

Failed to load function!KERNEL32.dll GetLogicalProcessorInformation.

Wat mis ik als ik naar de melding kijk?

Weet iemand waar ik SP3 kan downloaden, want daar heb ik helaas geen CD-Rom van.

Ik weet dat Windows XP niet meer ondersteunt wordt, dus graag geen antwoorden dat ik over moet stappen, dat weet ik wel, ik wil nog even aanrommelen. ;)

Alvast dank voor het lezen en mogelijk ook antwoorden op mijn vragen.

Laatst bewerkt:
Automatisch updaten werkt volgens mij niet meer, maar ik zal het ISO bestand binnen halen, opslaan en uitvoeren, hopelijk werkt het dan weer wat meer op de laptop.

Er is een pach in het register die updates weer even mogelijk maakt.
Zelf even naar zoeken.

Laatst bewerkt:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\WPA\PosReady]

"Installed"=dword:00000001
Lijkt mij goed maar voor de zekerheid kun je bovenstaande in kladblok kopieren en opslaan als "update.reg" en dan het bestand dubbelklikken.

Misschien een rare vraag, maar kladblok blijft toch kladblok?

Als je dubbelklikt op kladblok, dan gaat kladblok toch gewoon open en verder niets?

Ik dacht dat je het bestand ergens onder moest brengen, maar waar en hoe, of heb ik dat mis?

Lol, je kopieërt het bestand en bij "bestand" en "opslaan als" kun je een naam en een extensie eraan geven, de file staat dan waar je het hebt neergezet.

Als ik het nu goed begrijp, dan veranderd het kladblokbestand door het update.reg te noemen en door dubbel te klikken komt het automatisch op de juiste plaats in de registratie te staan, klopt dat?

SP3 is gelukt, de sleutel voor automatische updates is gelukt, al laat ik het melden voor ik het accepteer.

Echter, niet alles laat zich installeren, het lijkt er op dat bepaalde updates beter niet naar binnen gehaald moeten worden om problemen met Windows XP Home te voorkomen, klopt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan