Windows Xp Home Sp2 Start Niet Meer Op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hagel

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Berichten
9
Na diverse formums geraadpleegd te hebben, en de diverse mogelijke voorgestelde oplossingen te hebben geprobeerd, blijf ik volgende foutmelding krijgen bij het opstarten.

Stop: 0x00000024 (0x001902FE, 0xF7CBA7B0, 0xF7CBA4AC, 0XF7692169)

ntfs.sys - Adress F7692169 base at F768F00, Datestamp 41107eea

Nu heb ik het voordeel dat ik 2 fysiek gescheiden interne HD's heb met ieder Windows XP als besturingssysteem. Dus ik kan nog altijd op mijn C schijf komen (dus mijn bestanden zijn veilig gesteld)
Dus via de opstart op de andere HD, heb ik c-prompt opgestart, en chkdsk c: /f uitgevoerd. Gevolgd door chkdsk c: /R.
Nu had ik verwacht dat de besturing op C wel gerepareerd zou zijn, maar dit blijkt niet het geval. Dezelfde foutmelding blijft hij geven in het blauwe scherm.

Vraag is nu wat ik nog kan doen, zonder dat ik de C schijf compleet opnieuw formateren en instaleren.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Bij voorbaat dank,
 
Laatst bewerkt:
Een chkdsk vanuit een XP installatie, in een cmdbox, wil niet altijd goed werken, als ik het doe, vanuit een tweede install, is mijn c: schijf, de schijf waar die 2e install opstaat.;)

Vanaf de cdrom opstarten en in de repairconsole, gaat dat beter, maare, lees dit eens eerst.
 
Hoi !

Tja, als chkdsk / r niet heeft geholpen.....

Is die HDD wel oke ? Controleer es met het tooltje van de fabrikant.

Zo ja, doe 'n repair-install, dan raak je niets kwijt, alleen je update's er opnieuw opzetten.

Greetz,

Harry.
 
Harde schijf diagnose uitvoeren met Norton DiskDoctor ofzo, of diagnosetool van de fabrikant

Afgezien van ntfs.sys heeft het ook veel weg van een geheugenfout. Zoek eens uit of je geheugenmodules nog goed werken. Mankementen manifesteren zich meestal doordat de bussnelheid lager ligt dan hij eigenlijk zou moeten zijn, of doordat een module minder geheugenruimte opgeeft.
Je kan dit checken met bijvoorbeeld Everest Home of andere diagnosesoftware
 
Laatst bewerkt:
Een chkdsk vanuit een XP installatie, in een cmdbox, wil niet altijd goed werken, als ik het doe, vanuit een tweede install, is mijn c: schijf, de schijf waar die 2e install opstaat.;)

Vanaf de cdrom opstarten en in de repairconsole, gaat dat beter, maare, lees dit eens eerst.

Bedankt voor de info.
Alleen als ik de CD gebruik, dan krijg ik de melding dat het opstart volume niet gevonden kan worden.
 
Opgelost

Na het uitvoeren van CHKDSK /R nog steeds zelde probleem.

Verder nog Fixboot getracht, maar ook dat werkte niet.

Uiteindelijk maar een herinstallatie gedaan.

Eerst formateren als NTFS, vervolgens XP Home SP1 geinstalleerd, en hiernaa SP2 die ik op een aparte CD heb staan. Hierna pas de netwerkkabel aangesloten, en de updates binnengehaald.

Groet en bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan