Zo meld ik geen werkstations af en aan. Dat doe ik namelijk via Start -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam.
Nu werk ik zelf altijd met 'echte' domeincontrollers, maar als ik een werkstation uit het domein heb gehaald (zie eerste paragraaf), dan doe ik in Active Directory Users and Computers op de domeincontroller 2 stappen:
Rechtsklik op computer-object, kiezen voor "Account opnieuw instellen" en daarna (op hetzelfde computer-object): rechtsklik en kiezen voor "Account inschakelen"
Ik kan daarna het werkstation weer aanmelden aan het domein, met dezelfde computernaam die hij al had (zie eerste paragraaf)
Als die Samba variant ook maar iets voorstelt, dan zou je het op bovenstaande manier kunnen doen, dus uit het domein halen vanuit het werkstation, daarna het computer-account resetten op de domeincontroller, en daarna het werkstation weer in het domein hangen vanuit het werkstation.
Natuurlijk zou de alternatieve manier zijn:
Uit het domein halen vanuit het werkstation, daarna op de domeincontroller het computer-account verwijderen en die daarna opnieuw aanmaken, en daarna het werkstation weer in het domein hangen vanuit het werkstation.
Overigens is het niet nodig hiervoor om tussendoor de XP machine te herstarten: Het is genoeg om hem uit het domein te halen, niet herstarten op de mededeling of je dat wilt, het werk doen op de domeincontroller en dan vanuit het werkstation die weer lid maken van het domein. Natuurlijk daarna wél het werkstation herstarten.
Tijs.