Windows Xp instaleren Dringent Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpie!

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Hallo Allemaal,

Ik heb een groot probleem!
Ik heb een laptop waar ik windows xp opnieuw op wil instaleren.
Alleen de interne cd/dvd speler is kaduk gegaan dus had ik een externe dvd brander van samsung gekocht de writemaster.
Alleen de laptop kan dus niet van de usb booten!?
En er zit geen diskette drive in de laptop.
Dus mijn vraag hoe instaleer ik windows nu?
De laptop is trouwens een compal cl56

Groetjes Max

En hoe kom je tot de conclusie dat de laptop niet van USB te booten is? Heb je in de bios gekeken?

Gezien de specs van de laptop is ie 1-2 jaar oud, die moet wel vanaf USB kunnen booten hoor. Heb je idd je bootsequence in de bios gecheckt?

Gezien de specs van de laptop is ie 1-2 jaar oud, die moet wel vanaf USB kunnen booten hoor. Heb je idd je bootsequence in de bios gecheckt?

Sorry bootsequence?
Ik heb wel in de bios de usb legacy aangezet en bij het opstarten de c ingedrukt dat je het boot menu krijgt.

Daar staat niks tussen van usb cd drive.
Mischien de bios updaten ik heb versie 1.20.

iemand een idee?

De boot sequence, of boot volgorde, kun je ergens in het menu van het bios vinden (waar is compu afhankelijk). Hiermee geef je aan in welke volgorde compu de boot mogelijkheden moet afgaan, ofwel harddrive, floppy, cd-rom en USB. Zet je CD-ROM op 1, dan gaat ie eerste daar zoeken naar een geschikt boot bestand. Vind ie m niet, dan gaat ie zoeken naar nr 2, bijvoorbeeld de harddrive. Probeer eens USB op 1 te zetten.

Compal cl56 intypen in google, zoekresultaat 1

Compal cl56 intypen in google, zoekresultaat 1

Sorry, bedankt, heb mijn vraag eigenlijk verkeerd gesteld. Ik dacht dat je de site van de producent gevonden had, daar ben ik naar op zoek om een eventuele manual te downloaden...

De boot sequence, of boot volgorde, kun je ergens in het menu van het bios vinden (waar is compu afhankelijk). Hiermee geef je aan in welke volgorde compu de boot mogelijkheden moet afgaan, ofwel harddrive, floppy, cd-rom en USB. Zet je CD-ROM op 1, dan gaat ie eerste daar zoeken naar een geschikt boot bestand. Vind ie m niet, dan gaat ie zoeken naar nr 2, bijvoorbeeld de harddrive. Probeer eens USB op 1 te zetten.

Maar de usb staat er niet tussen!?
en als ik de windows xp(orgineel)erin doe leest hij niks.

Ik ben inmiddels via een onverwachte omweg op de ftp server van Compal beland (:D ) en heb daar een bestand kunnen downloaden dat de handleiding ZOU kunnen zijn.

Alleen, het is een .eps bestand, te openen met bv irfanview of the Gimp.

Nu heb ik beide programma's niet en wil ze eigenlijk ook niet installeren. Iemand die ze wel heeft en het bestandje zou willen lezen? Wellicht dat daar de oplossing betreffende booten vanaf usb in staat...

Ik ben inmiddels via een onverwachte omweg op de ftp server van Compal beland (:D ) en heb daar een bestand kunnen downloaden dat de handleiding ZOU kunnen zijn.

Nu heb ik beide programma's niet en wil ze eigenlijk ook niet installeren. Iemand die ze wel heeft en het bestandje zou willen lezen? Wellicht dat daar de oplossing betreffende booten vanaf usb in staat...

ik zou het zelf wel willen lezen.

ok ik heb irfanview geinstaleerd zou je me het bestandje kunnen toesturen?
Kan ik kijken of het wat is.

Niemand heeft dus een idee om ervoor te zorgen dat hij opstart van usb?
Want er staat wel dat hij kan opstarten vanaf een usb diskette drive...

Hoi !

Koop gewoon een nieuwe CD-speler voor je lappie, zoals @Bertus al zei, of koop/leen een even een externe floppy-drive. (ik zou niet zonder kunnen).

Of: breng je lappie naar iemand die er echt verstand van heeft en laat die je XP opnieuw installeren !

Sterkte !

Harry.

Hoi !

Koop gewoon een nieuwe CD-speler voor je lappie, zoals @Bertus al zei, of koop/leen een even een externe floppy-drive. (ik zou niet zonder kunnen).

Of: breng je lappie naar iemand die er echt verstand van heeft en laat die je XP opnieuw installeren !

Sterkte !

Harry.

Weet iemand dan ook waar ik een nieuwe cd speler zou moeten kunnen kopen.
En hoe duur?
En waar kan ik een externe floppy drive kopen en hoe duur?
Groetjes,
Max

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan