windows xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvette016

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2004
hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn pc te formateren en windows opnieuw te instaleren heeft iemand een goede website voor mij, om mij hier bij te helpen?
of misschien een goed programma om mijn harde schijf mee te formateren.

alvast bedankt

ehh, is het niet heel moeilijk om een website te lezen terwijl je je os opnieuw aan het installeren bent?

Hoe je xp opnieuw installeert in het kort: (of hoe ik het iniedergeval doe)
die ene code opzoeken, want als hij daarom vraagt heb je pc al geformateert en kan je dus niet meer terug.
dan cd erin
pc opnieuw opstarten
bij het opstarten vraagt hij dan of hij vanaf cd moet opstarten, kies ja (vraagt hij dat niet zet dan de cd drive op nr 1. in de bios)
dan moet hij ff een tijdje dingen laden, paar minutjes maar
nu kom je in de partie manager, hier kan je je oude parties verwijderen en nieuwe aanmaken etc (tenzij je irritant vond zoals het was kan je dat beter gewoon zo laten is mijn ervaring, want anders vind je het nieuwe misschien wel irritant en dan moet je dat voor lief nemen of opnieuw installeren, dus weer alle bestanden kwijt. hoe die partie manager werkt staat er gewoon bij, dus gewoon rustig op je gemak doorlezen en niet alleen maar ongecontroleert op het toetsenbord rammen.

daarna gaat hij het installeren op de partie die jij gekozen hebt.
daarna gaat hij installeren en start hij opnieuw op, nu vraagt hij opnieuw of je van cd wilt opstarttn, moet je niet doen, nu kom je in het laatste (voor mij irritantste) gedeelte v/d instalatie. windows gaat nu dingen nog uitpakken ofzo, weet ik veel, maar van tijd tot tijd krijg je dan een venster waar je iets moet invullen (de tijd die het nog duurt aan de linkerkant klopt btw helemaal niet)
daarna start hij op en ben je klaar, tijd om al je bestanden van je backup cdtjes/dvdtjes af te halen enz.

hoop dat je hier wat aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan