windows xp installatie cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

quovadisa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hai!
Ik was ervan overtuigd dat ik NATUURLIJK alle bijgeleverde software bij de aanschaf van mijn pc heb bewaard. Nu heb ik de installatie cd windows xp nodig en ik kan 'm niet vinden!:( Misschien een domme vraag: maar even voor de duidelijkheid, heeft de installatie cd ook daadwerkelijk de titel windows xp installatie cd? Of kan het ook de 'drivers and utilities' of 'Application 1&2' cd zijn??
Als ik tot de ontdekking kom dat ik de installatie cd ECHT kwijt ben:o , hoe kom ik dan weer aan een nieuwe??

Alvast bedankt!

En die ander Cd "s heb je dus wel?
Was het een setje?
Als dit merk PC is briefje of belletje er naar toe , en leg het uit .
Je zal dan op de PC het RegNr hebben staan

maar even voor de duidelijkheid, heeft de installatie cd ook daadwerkelijk de titel windows xp installatie cd? Of kan het ook de 'drivers and utilities' of 'Application 1&2' cd zijn??
Als aanvulling: de twee titels die je noemt zijn geen Setup CD's van Windows XP. Mocht je ooit weer twijfelen bij een CD: leg hem in je CD-Romspeler. Als hij vanzelf opstart en met een keuzemenu o.a. de installatie van Windows XP aanbiedt: bingo. En anders, als de CD in de CD-Rom zit, bekijk dan met Windows Verkenner de inhoud.
Zie je dan een map: "i386" dan staan de installatie bestanden van Windows XP er op.

NB: Sommige merkcomputers leveren van hun OEM-versie van Windows geen Setup CD bij de PC, maar dan zetten zij de installatiebestanden op de harde schijf, al dan niet in een "verborgen" partitie.

Wat je ook kan doen is een win xp home of professional cd lenen van een kennis (de versie die je oorspronkelijk erop had staan). Normaal heb je jouw activatiecode op de pc plakken. Installeer dus met een andere cd en activeer met jouw code, mag normaal geen probleem geven. Je kan dan eventeel een image maken van jou schijf en op CD/DVD branden (kan je in de toekomst ook weer verder als je eventueel terug moet herinstalleren).

Laatst bewerkt:
Het is mij al eens gelukt, ikzelf heb een cd van win xp home en professional. Mijn zus heeft ooit een pc van iemand overgekocht maar daar zaten geen cd's bij (wel een activatiecode van win xp home op geplakt). Heb dus met mijn home cd geïnstaleerd en de activeringscode gebruikt die op de pc plakte, hij activeerde zonder problemen.

Heb dus met mijn home cd geïnstaleerd en de activeringscode gebruikt die op de pc plakte, hij activeerde zonder problemen.
Je hebt daarmee aangetoond dat de productcode niet in de Setup CD van Windows XP Home was versleuteld. Eigenaardig als je alle inspanningen van Microsoft ziet met de huidige validaties gekoppeld aan WGA.

Inderdaad, als ik het nooit geprobeerd zou hebben en je zou mij vragen of dat op deze manier zou lukken zou ik gegarandeerd zeggen dat het niet mogelijk was.

Bedankt voor alle reacties!! :)

Daar heb ik wel wat aan! Ik ga nogmaals zoeken naar mijn 'missing cd'. Het was inderdaad een setje, dus nam ik aan dat de setup cd er gewoon bij zat. Maar nu ik lees dat het bedrijf zelf de installatie voor mij gedaan zou kunnen hebben en de cd misschien niet heeft meegeleverd meen ik me vaag te herinneren dat dat inderdaad het geval was. Raar! Want je zou toch 'iets' moeten hebben waarmee je je pc opnieuw kunt installeren als dat nodig is?!

Maar goed, ik ga eerst zoeken, en anders bellen met het bedrijf zelf, nl. Dell.
Om een geleende setup cd te gebruiken durf ik niet zo snel aan, voor het geval dat dat problemen oplevert en ik nog verder van huis ben....

i.i.g. bedankt!

Groetjes!

Inderdaad, als ik het nooit geprobeerd zou hebben en je zou mij vragen of dat op deze manier zou lukken zou ik gegarandeerd zeggen dat het niet mogelijk was.
Ik bedacht me: er kan een gedupeerde partij in het spel zijn. Namelijk degene die de Setup CD met de productcode gekocht of gekregen heeft. Als hij of zij klaar is met installeren en het Welkomscherm voorbij is, staat er een boodschap op het beeldscherm dat het illegale software betreft en dat..........

Dat kan goed zijn. Maar de bedoeling was toen om de pc volledig + bijhorende software over te kopen. De cd van XP heeft ze dus niet gehad maar wel de activeringscode. Ik denk dat de verkoper hier dan in de fout is gegaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan